miercuri, 5 octombrie 2011

Turatia motorului nu depaseste 4000 RPM, in gol si in sarcina la Opel

OPEL ASTRA G 1,7 DTI, fabricatie 2001, cod motor Y17DT, 55 KW


SIMPTOME: Lipsa de putere si ezitare in momentul demarajului

DIAGNOZA: Erori in sistem, care nu se pot sterge si anume: P1125=electrosupapa presiune turbo, P0400=EGR (voltaj mic), P1625=releu principal.

VERIFICARI: S-a urmarit pe schita electrica, legatura intre aceste erori si s-a stabilit ca releul de alimentare al ECU motor (pozitionat in tabloul cu relee, din compartimentul motor), nu este actionat de acesta in momentul cand cheia este pe "ON", pentru alimentarea electrosupapei EGR si a electrosupapei TC(turbocharger). Mentionam ca aceasta functie de alimentare, o are numai calculatorul motorului(ECM).

CONCLUZII: In urma acestor investigatii, s-a constatat ca ECU motor este defect, chiar daca motorul porneste usor si putem folosi autoturismul, fara siguranta parametrilor standard. Lipsa puterii, este un factor principal de luat in seama, deoarece motorul are un randament scazut, o uzura si un consum mai mare dar si o nesiguranta in momentul depasirii autoturismelor.

OBSERVATII: Discutand cu clientul meu, mi-a povestit ca i s-a schimbat ECU motor la alt service si tot acelasi simptom avea, fara nici o schimbare. Atunci am verificat din nou cablajul si am ajuns la aceeasi concluzie: ECU motor defect. Acest calculator cu probleme, il putem asemana cu un om care a suferit o paralizie si nu mai are functiile de comunicare normale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu