duminică, 23 octombrie 2011

Becul avarie, check engine, aprins la Renault Laguna 2001.

Renault Laguna-1,fabricatie 2001, 1,8 l/16 V, 88kw, cod F4P 760.


SIMPTOME: In momentul cand se aprinde MIL-ul (check engine), motorul nu se mai poate accelera din pedala, turatia motorului blocandu-se la circa 1200 rpm, mai ales cand motorul se incalzea bine.

DIAGNOZA: Erorile gasite sant: potentiometru pedala, sistem admisie aer, defectiune catalizator .

VERIFICARI: S-a verificat sistemul admisie aer, pedala de acceleratie, s-au sters erorile si s-a facut o proba in mers a autovehiculului, citind senzorul MAF (debitmetru aer) in turatia de 3000 rpm si totodata s-a urmarit catalizatorul, prin citirea celor doua sonde lambda amonte si aval (inainte si dupa catalizator).

CONCLUZII: Dupa acest test, s-a constatat ca MAF-ul si catalizatorul erau OK, deci defectiunea putea fi in ECU motor sau cu alte cuvinte, soft-ul avea probleme de nu mai recunostea pedala, MAF-ul si sondele lambda.

OBSERVATII: Verificand daca mufa calculatorului se cupla bine, am fost nevoiti sa demontam calculatorul (ECU), ce se afla sub acumulator si parcurgand cativa kilometri, am observat ca nu s-a mai aprins becul de avarie chiar daca motorul era cald si atunci mi-am dat seama ca intradevar problema era in calculator. Montand din nou calculatorul pe caroserie, problema cu pedala si becul de avarie a reaparut din nou. Explicatia este ca in softul calculatorului, modulul elctronic care comanda sau primeste informatii de la senzorii motorului, in momentul cand acesta se incalzeste, i-si ia potential de masa, intrand astfel in "safe mode" si calculatorul se blocheaza, avad ca efect o functionare a motorului de urgenta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu