duminică, 9 octombrie 2011

Pornire grea, cu motorul cald la Citroen.

Citroen C5, fabricatie 2006, 100kw cod motor RHR.


SIMPTOME: Porneste greu la cald, scoate fum negru.

DIAGNOZA: In timpul vizualizarii parametrilor, s-a observat ca electrovalva EGR era blocata pe inchis cu un procent de 10%, fata de o deschidere de 51% in turatia de 850 RPM (deschidere setata de fabricant), iar in turatie nu exista nici o schimbare.

VERIFICARI: S-a facut testul de vacuum, pe electrovalva EGR, descoperind ca iesirea acesteia era blocata mecanic, cu toate ca din punct de vedere electric ea avea o rezistenta de 16 ohmi, identica cu valoarea data de febricant.

CONCLUZII: EGR-ul nu lucreaza nici in ralanti si nici in turatie, deci se recomanda schimbarea electrovalvei EGR.

OBSERVATII: EGR-ul este un sistem important, deoarece o parte din gazele nearse din evacuare vor fi conduse din nou in admisie, avand ca efect noxe mici, consum redus si un ralanti regulat.

2 comentarii:

  1. OBSERVATII: EGR-ul este un sistem important, deoarece elimina gazele nearse,reducand astfel noxele si o functionare silentioasa mai ales la ralanti.


    Egr=exhaust gas recirculation
    Egr reintroduce in admisie o parte din gazele de esapament .Aceasta masura are ca scop reducerea noxelor..In schimb EGR-ul NU functioneaza la relanti asa ca functionarea silentioasa la relanti nu e din cauza egr-ului.

    RăspundețiȘtergere
  2. In primul rand, scuze pentru intarzierea publicarii comentariului tau. Rolul EGR-ului, s-a explicat in alte cazuri pe acest blog iar enuntul de la "OBSERVATII", se va modifica. EGR-ul lucreaza la ralanti si in turatie pana la circa 1700 RPM, cand exista un volum de gaze marit,( acest lucru dovedindu-se, cand EGR-ul se blocheaza dupa o rulare indelungata a autovehiculului cu o turatie necorespunzatoare treptelor de viteza), fiind controlat atat EL cat si electrovalva turbocharger, de ECU motor. Sa nu uitam, ca atunci cand vorbim de EGR, trebuie sa stim ca acesta poate fi mecanic, cu comanda de la electrovalva sau cu clapeta, solenoid si senzor. Daca EGR-ul lucreaza in turatie mai mare de 1700 RPM, atunci volumul de gaze aspirat de turbosuflanta va fi insuficient pentru ceearea presiunii turbo, avand ca efect scaderea puterii motorului.

    RăspundețiȘtergere