sâmbătă, 22 octombrie 2011

Lipsa de putere si ezitare in demaraj la Opel Vectra B

Opel Vectra B,fabricatie 1996, 1, 8 l/ 16V, 85 kw, cod X18 XE.


SIMPTOME: Motorul, nu are putere in momentul unui demaraj, ba chiar impiedica inaintarea vehiculului in sarcina.

DIAGNOZA: S-a gasit eroarea MAF (debitmetru de aer).

VERIFICARI: S-a gasit debitmetrul de aer bun, conexiunile din cablaj cu ECU motor au fost OK, iar tensiunile din mufa debitmetrului s-au masurat intocmai dupa schema electrica, dupa cum urmeaza: pinul 3 si masa= 12 V sau pinul 3 si pinul 1= 12 V.

CONCLUZII: Debitmetrul de aer, este bun, cablajul deasemeni este OK, asadar banuim ca singurul cu probleme este ECU motor, care are dreptul de a nu recunoaste unul sau mai multi dintre senzorii aflati pe motor, (in cazul nostru- MAF) . Inainte de aceasta decizie, ar fi bine daca vom verifica si Catalizatorul, care daca este "infundat" ne va influenta negativ citirea corecta a debitmetrului de aer (MAF) .

OBSERVATII: In acest caz, avem doua variante de reparatii si anume : ori resoftam calculatorul motorului, ori schimbam calculatorul si totodata imobilizatorul (cititorul de pe contact si cipul din cheie).

2 comentarii:

  1. Buna. As avea si eu nevoie de niste sfaturi, daca se poate. Am depistat la masina mea, un Opel Vectra B Caravan din 2001, 1.8, 16 valve, urmatoarele erori:
    - P1122 - accelerator Pedal Position Sensor 2 Low Input
    - P1550 - Electronic Throttle Control Reduced Power
    - P0340 - Camshaft Position Sensor Circuit No Signal
    - P0115 - Engine Coolant Temperature Circuit High Input
    - P0170 - Lean Exhaust
    - C0232 - Brake System Telltale Voltage High or Open Circuit
    - C0121 - Valve Relay Circuit Mallfunction.

    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Aceste erori nu au legatura intre ele, in sensul ca ele nu sant prezente, ceea ce inseamna ca s-au scos mufele de la senzori, cum de astfel majoritatea mecanicilor prefera acest lucru dar fara niciun scop, ba din contra creeaza aceste erori in sistem. Sa nu uitam, ca o mufa scoasa de la un senzor creeaza o eroare si informeaza calculatorul de injectie ca exista probleme cu acest sezor in sistem. Sfatul meu este de a sterge aceste erori iar dupa aceea sa urmarim numai eroarea care apare, daca este cazul. Pe langa aceste erori, care au fost inregistrate, pe viitor ar fi bine sa-mi spui si simptomele cu amanuntul pentru a putea fi mai exact in raspunsul meu.

    RăspundețiȘtergere