duminică, 15 ianuarie 2012

Opel Corsa si ventilatorul de racire.

Opel Corsa C, fabricatie 2001 1,7 D DTI, 55 kw.


SIMPTOME: Cand punem contactul si dorim sa pornim motorul, se actioneaza instantaneu ventilatorul de racire apa motor si care functioneaza continuu iar dupa incalzirea motorului, ceasul care indica temperatura apei nu functioneaza.

DIAGNOZA: Eroarea gasita este P0115= sonda apa defecta, iar cand citim parametrii, gasim temperatura apei de -10 grade.

VERIFICARI: S-a verificat sonda de apa si este OK, apoi s-a verificat cablajul si este OK.

CONCLUZII: Analizand schita electrica, ne dam seama ca defectiunea poate fi in calculatorul ECU motor si anume cablaj de "MASA" intrerupt intre pinul 38 si pinul 45, din mufa notata cu 'M' pe corpul calculatorului. Asadar, se poate spune ca ECU motor este defect deoarece nu citeste sonda de apa, care este foarte importanta pentru buna functionare a motorului.

OBSERVATII: In acest caz, putem inlocui ECU motor sau il putem repara dar nu in interiorul lui ci in cablajul exterior si anume prin conexiunea directa a pinilor 38 si 45 (un strap intre acest pini, stiind ca pinul 38 este conectat la masa). In urma acestei interventii, ventilatorul nu va mai porni iar ceasul ne va indica corect temperatura apei. Pentru alte detalii, trimiteti comentariile dumneavoastra si va voi raspunde gratuit.

2 comentarii:

  1. Buna ziua. Am fix problema asta doar ca motorizarea z12xep. Am observat ca daca opresc auto si repornesc, cateodata isi revine, adica ceasul indica temperatura iar electroventilatorul se opreste... Ma puteti ajuta cu o rezolvare? Multumesc. Catalin

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut.De cate ori luam contactul,calculatorul de injectie (motor),se reseteaza si pe moment el nu vede erori in sistem.Este clar, ca sant probleme in sistemul de racire sau de climatizare,deci este necesara o diagnoza corecta.Daca imi comunici erorile,te pot ajuta.

      Ștergere