luni, 23 ianuarie 2012

Eroarea P0400, la Opel Astra G 2,0 D DTI.

Opel Astra G 2,0 D DTI, fabricatie 2000, 74 KW, cod Y 20 DTH.


SIMPTOME: Motorul nu se tureaza mai mult de cca 3000 RPM, iar pe bord se aprinde becul de avarie "cheita"

DIAGNOZA: In urma diagnozei, s-a gasit eroarea P0400= defectiune critica de sistem, detectand cantitate la limitele extreme, a gazelor recirculate (EGR).

VERIFICARI: S-a verificat comanda prin vacuum a EGR-ului si a TURBOSUFLANTEI, care nu sant OK si verificand depresiunea pe pompa de vacuum, s-a constatat ca pompa nu creeaza vacuum in instalatie.

CONCLUZII: Pompa de vacuum, are un rol important in comanda electrovalvelor din sistemul de recirculare al gazelor, controland puterea motorului, avand ca efect cresterea puterii si reducerea noxelor. Dupa inlocuirea pompei de vacuum, motorul functioneaza la parametrii normali si se tureaza peste 4000 RPM.

OBSERVATII: Depresiunea in circuitul pompei de vacuum se masoara cu aparate speciale si are ca valoare intre 1,5-2 bari.

2 comentarii:

  1. Buna seara!
    Am si eu o Astra g din 2001 cu motor y20dth la care am aceeasi eroare,numai ca la mine se compota diferit.
    Adica in timpul funtionarii daca tin mai mult apasat pe ambreaj si respectiv frana,care este cam neobisnuit de tare la apasare, cand ma apropii de o intersectie din motive de trafic,mi se aprinde martorul motor.(beculetul galben cu motorul),care binenteles imi taie puterea motorului,iar plecarea de pe loc devine foarte greoaie.Si fara sa opresc motorul daca o turez pe lung in sarcina(in mers) pana la 2000rpm becul se stinge si masina merge normal.
    Mi-am cumparat tester sa vad ce are masina si am constat ca are eroarea p0400,cu indicatiile referitoare la egr.
    Am curatat egr-ul,am mai fost la diversi mecanici care m-au pus sa schimb pompa de vaccum,pe care am schimbat-o cu una second binenteles,cea noua fiind cam scumpa,defectul insa a ramas acelasi,cu mici diferente ,adica se aprinde mai rar dar face identic.Acelasi sintom il face si daca o las sa se detureze singura cand vreau sa reduc viteza si fara sa franez,dupa care daca accelerez din nou pana in 2000rpm becul se stinge.Tin sa precizez ca in rest motorul merge normal.Am aerisit si franele ,am verificat si etrierele si am schimbat si placutele cu credinta ca ar putea sa ii consume mai mult vacumul membrana de servofrana,dar frana a ramas la fel de tare.In schimb inainte sa schimb pompa de vaccum am gasit un furtun crapat,cel ce pleaca dupa supapa de sens spre membrana de servofrana.e posibil sa se fii deteriorat din cauza asta?Caci inainte sa il schimb nu aveam frana aproape deloc.
    Intrebarea mea e urmatoarea:
    Aveti idee care ar fii rezolvarea franei si al erori intermitente care imi tot apare?Au vreo legatura intre ele?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut,In primul rand, scuze de intarziere. Daca mai ai aceasta problema, mai intai trebuie verificat daca membrana de la servo nu este sparta; dupa aceea se vor verifica toate furtunasele de vacuum (sa nu fie sparte sau fisurate); apoi se vor verifica cele 3 valve ( doua langa baterie si una langa turbo); se vor controla si supapa EGR si supapa Turbo sa nu aiba membranele sparte, Atentie, orice pierdere de vacuum destabilizeaza sistemul de recirculare gaze. Presiunea de vacuum trebuie sa fie minim 2 bari. Daca totul este OK, atunci trebuie verificati parametrii motorului de un specialist autorizat. Poti sa-mi afli locatia si telefonul de pe sie: www.autoelectrasystem.ro

      Ștergere