duminică, 22 ianuarie 2012

Motorul invarte, dar nu porneste la Renault Megane 1.5 D DCI.

Renault Megane 2, fabricatie 2005 1,5 DCI,60 KW, K9K722.


SIMPTOME: Motorul invarte, dar nu porneste.

DIAGNOZA: In urma diagnozei, s-a gasit eroarea P0089= regulator presiune, defect macanic (situat pe pompa de inalta presiune CR).

VERIFICARI: S-a demontat regulatorul de pe pompa, s-a curatit bine verificand totodata si solenoidul (5,3 ohmi la 20 grade), dupa care se monteaza la loc.

CONCLUZII: Daca regulatorul de presiune este imbacsit cu mizerie si gome, acesta se va bloca pe deschis si astfel pompa CR, nu va mai face presiune in rampa injectoarelor (presiunea refuland pe retur).

OBSERVATII: In momentul curatirii, se va demonta simeringul si sita de pe regulatorul de presiune, urmarind atent daca pe langa mizerie gasim si pilitura de fier. In urma acestei descoperiri, santem obligati sa schimbam pompa de inalta CR si sa curatim instalatia de alimentare, dupa care vom inlocui si filtrul de combustibil.

2 comentarii:

  1. buna ziua, acelasi cod de eroare la un renault megane II 1,5 dci 60kw nu porneste la rece sau nu porneste dimineata posibil ca se dezamorseaza sistemul de alimentare ... in seara asta a venit masina si nu am avut timp sa verific prea multe am lasat-o circa 30 min 1 ora si am pornit-o a pornit din prima si am observat ceva aer pe conducta dar ma gandesc ca este foarte putin ... maine verific mai detaliat si revin ... daca aveti vreo sugestie apreciez foarte mult orice idee ... apropo foarte tare blogul, detaliat cu explicatii amanuntite foarte folositor va multumim pentru explicatii si efortul depus

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca in urma Diagnozei,s-a gasit eroarea P0089 = regulator presiune pompa injectie,este bine daca demontam si curatim acest regulator, dar mai trebuie sa tinem cont de intretinerea autovehiculului si anume daca filtrul de combustibil s-a inlocuit la timp.Reamintim,ca aceasta eroare se demasca si atunci cand avem probleme in sistemul de alimentare,neetanseitati la pompa de injectie,la filtrul de combustibil,injectoare defecte,conducte sau rezervor. In cazul cand gasim mizerie la regulatorul de presiune,este mai bine sa curatim instalatia de alimentare cu combustibil,decat sa adaugam aditivi in motorina,deoarece aditivii curata mizeria din rezervor si de pe peretii conductelor si se depune in filtru si in injectoare,ducand la blocarea acestora.La sistemul de injectie Delphi,prezent la Renault,Logan si Ford,filtrele vor fi originale Delphi,deoarece acestea retin si particulele de 2 microni,fiind utile mai ales cand in sistemul de injectie exista si pilitura foarte fina de la pompa de injectie. Un alt senzor important care se va curati,ce se afla in sistemul de injectie,se afla pe distribuitorul sau rampa injectoarelor,numit senzorul de presiune si are rolul de a citi presiunea pe rampa injectoarelor.Acest sensor se localizeaza usor, fiindca el eate montat pe un hexagon de 27 mm si are o mufa cu 3 pini,demontarea lui fiind realizata prin desurubare.

      Ștergere