vineri, 30 septembrie 2011

Pornire grea sau motorul nu porneste la OPEL ASTRA G 1,7

OPEL ASTRA G 1,7 DTI, fabricatie 2002, cod motor Y17 DT, 55KW (Y20 DTH,74 KW)


SIMPTOME: Motorul are trepidatii la ralanti, chiar se opreste si porneste greu mai ales la cald.


DIAGNOZA: Eroare P0251, reprezentata de defectiuni in cablajul electric sau la supapa de avans in conexiunea cu ECU Pompa injectie (imaginea din FOTO).

VERIFICARI: Mai intai, s-a demontat ECU Injectie, prins cu 4 suruburi in spatele motorului, dupa care se desprinde capacul acestuia (prins numai in silicon de fabrica) si se verifica daca avem lipituri reci, ca in foto de mai sus. Daca acestea exista, se refac lipiturile cu atentie, dupa care se fixeaza capacul tot cu silicon pentru o buna etansare la umezeala.

CONCLUZII: Aceasta supapa de avans, in timp se uzeaza sau se infunda cu mizeria scapata din filtru si in momentul cand ea primeste comenzi de la ECU injectie, actionarea miezului intarzie, prelungind timpul ei de actionare si astfel ea consuma un curent mai mare, ducand in timp la incalzirea cablajului si desprinderea conexiunii ei (lipitura rece) si datorita vibratiilor motorului.

OBSERVATII: Aceasta metoda de reparatie, nu este o solutie optima si de lunga durata, dar care ne avertizeaza ca ECU si pompa de injectie tip Denso, necesita o inspectie speciala pe un banc adecvat.

4 comentarii:

  1. AM UN OPEL ZAFIRA 2001 LAM OPRIT DUPA O RULARE DE 3000 KM SI NU MAI PORNESTE

    RăspundețiȘtergere
  2. Este necesar sa-mi spui simptomele in detaliu, capacitatea motorului si puterea in KW, cati km reali la bord, daca electromotorul invarte si cat timp a stat nepornita.

    RăspundețiȘtergere
  3. Unde se gaseste acea supapa de avans si cat e de complicat sa fie curatata?

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut. In primul rand, scuze pentru intarzierea raspunsului (am fost plecat). Aceasta supapa de avans se afla pe pompa de injectie si se desface cu o cheie speciala de 36 mm. Curatirea poti sa o faci si tu, dar cu mare atentie atunci cand scoti miezul dupa ce decapsezi sa nu pierzi "arculetul" din interiorul electrovalvei. Daca nu gasesti mizerie sau uzura si ai facut o incercare in prealabil cu un alt calculator de pompa bun, atunci problema ta se afla in pompa de injectie, care se va schimba.

    RăspundețiȘtergere