sâmbătă, 17 august 2013

CHECK-ul motor sta aprins, la Audi A 3 1,8 L Turbo.

Audi A 3, fabricatie 2002 1,8 l Turbo, 100kw, cod AUM.


SIMPTOME: Check-ul sta aprins iar motorul are o mica fluctuatie la ralanti.

DIAGNOZA: S-a gasit erorile: 16518 si 17524= Sonda Lambda.

VERIFICARI: S-a verificat parametrii pe sonda Lambda, care nu sant OK si s-au gasit detonatii la cilindrii 1 si 3.

CONCLUZII: Detonatiile sant din cauza bujiilor si implicit sonda Lambda va citi corect un volum bogat de gaze nearse, datorita bujiilor defecte.

OBSERVATII: Daca si dupa inlocuirea bujiilor, sonda Lambda va citi un continut bogat de gaze,inseamna ca este defecta si se va inlocui, evitand alegerea unor sonde universale.

vineri, 16 august 2013

Motorul nu porneste, la Peugeot 406, 2,0 L.

Peugeot 406 2,0 HDI, fabricatie 2002, 80 kw. cod RHZ.


SIMPTOME: Motorul nu porneste si CHECK-ul sta aprins in bord.

DIAGNOZA: S-au gasit erorile: P0201= Injector 1, P0202= Injector 2, P0190= Senzor presiune rampa.

VERIFICARI: Presiunea din rampa s-a gasit circa 100 Bari, iar injectoarele de la cilindrii 1 si 2 aveau pierderi mari de combustibil pe retur.

CONCLUZII: Presiunea din bara este mica, datorita celor 2 injectoare cu probleme.

OBSERVATII: Se recomanda verificarea celor 4 injectoare pe bancul Bosch si eventual reconditionate pentru o buna functionare a motorului.

miercuri, 14 august 2013

Oprirea motorului in accelerare la Freelander 2002.

Land Rover 2,0 l, fabricatie 2002, 80 kw, cod 204 D3/TD 4.


SIMPTOME: Cand se accelereaza, motorul se opreste atat in ralanti cat si in sarcina.

DIAGNOZA: S-a gasit eroarea P1190= Senzor presiune rampa injectoare.

VERIFICARI: Verificand parametrii, s-a observat variatia presiunii din rampa intre 220-280 Bari. In schimb injectoarele functionau in parametrii normali, fara pierderi de combustibil pe retur.

CONCLUZII: Mai intai, s-a verificat filtrul de motorlna si apoi presiunea de prealimentare combustibil, creata de pompa de motorima. Presiunea masurata si variata intre 1,8- 2,5 Bari era mult mai mica decat presiunea recomandata de fabricant ( 4 Bari ).

OBSERVATII: Acest tip de motor, are injectie common rail Bosch cu pompa de injectie tip CR 2. Filtrul si pompa de motorina se afla deasupra rotii spate dreapta. Odata cu inlocuirea pompei se va inlocui si filtul de motorina.

luni, 12 august 2013

Lipsa putere si fum negru, la Renault Clio 2

Renault Clio, fabricatie 2005 1,5 dci, 48 kw, cod K9K704.


SIMPTOME: Fum negru si lipsa putere cu ezitare in sarcina.

DIAGNOZA: S-au gasit erorile: DF027 si DF028 = senzor intrerupt EGR.

VERIFICARI: S-a demontat EGR-ul si s-a gasit blocat axul bobinei ce comanda valva mecanica.

CONCLUZII: Datorita gazelor incomplet arse, cenusa rezultata s-a depus pe axul bobinei si in timp s-a blocat. La acest tip de motor EGR-ul asigura buna functionare a turbosuflantei, deoarece este situat in derivatie pe turbo si astfel preia un procent din gazele pe admisie numai in regim ralanti.

OBSERVATII: In urma curatirii EGR-ului si actionarii mecanice, axul bobinei si-a revenit. Acest sistem EGR, se afla langa turbosuflanta, care conduce gazele cu presiune in admisie prin intermediul coloanei metalice si scurta la lungime, neavand radiator de racire gaze ( Intercooler ), colmatand cu cenusa atat EGR-ul cat si Turbo. La acest tip de motoare, se recomanda schimbarea treptelor de viteza la turatii ridicate ( peste 2500 RPM ).

sâmbătă, 10 august 2013

Lipsa putere in sarcina, la Mercedes Vito 115 CDI 2,2 L

Mercedes Vito 2,2 L, fabricatie 2008, 110 kw, cod 646.980.


SIMPTOME: Lipsa putere in sarcina.

DIAGNOZA: S-a gasit eroarea P2511= Senzor valva EGR.

VERIFICARI: In urma citirii parametrilor, s-a gasit debit mic pe pompa de prealimentare.

CONCLUZII: In acest caz, se va inlocui EGR-ul, deoarece avem senzorul de pozitie EGR defect si se va inlocui si filtrul de motorina.

OBSERVATII: Daca simptomul nu dispare, atunci se va inlocui pompa prealimentare de combustibil.

vineri, 9 august 2013

Motorul nu se tureaza in gol fara sarcina peste 4000 RPM, la Golf V 1,6 FSI.

VW Golf V 1,6/16V, fabricatie 2004, 85 kw, cod BAG.


SIMPTOME: Motorul nu se tureaza peste 4000 RPM si ralanti-ul este instabil.

DIAGNOZA: S-a gasit eroarea P2294= Regulatorul de presiune combustibil.

VERIFICARI: S-a verificat presiunea de combustibil din bara injectoarelor si s-a descoperit ca presiunea era mica si oscilanta.

CONCLUZII: In principiu, regulatorul de presiune este vinovat de presiunea mica si instabila de combustibil. Inainte de a da vina pe regulator, se va verifica presiunea din pompa de prealimentare dupa filtru de benzina si care trebuie sa fie de 4 Bari ( 0,54 litri in 30 secunde). In cazul acesta, s-a citit o presiune de 2,5-3 Bari, deci o presiune mai mica decat presiunea ceruta. Asadar vom inlocui mai intai filtrul de benzina.

OBSERVATII: Daca dupa inlocuirea filtrului de benzina, motorul are aceleasi simptome se va inlocui pompa de combustibil de prealimentare din rezervor. Aceste modele de Golf FSI, au si un sistem High-pressure, cu rolul de a ridica presiunea pe injectoare
.

miercuri, 7 august 2013

Lipsa putere si fum negru, la Ford Focus 1,6 TDCI

Ford Focus 1,6 D TDCI, fabricatie 2005, 80 kw, cod G8DA.


SIMPTOME: Lipsa de putere in sarcina, fum negru si consum mare combustibil.

DIAGNOZA: P0299= Presiune mica la incarcare turbo.

VERIFICARI: S-au citit parametrii si desigur s-a gasit presiunea turbo mai mica de 2 Bari, adica 1,4 Bari la turatia de 4500 RPM.

CONCLUZII: La verificarea vacuumurilor, s-a descoperit un furtun gros spart, ce iesea din intercooler.

OBSERVATII: De fiecare data cand sant probleme cu turbo, santem obligati sa inspectam furtunele groase care conduc presiunea turbo si furtunele subtiri din sistemul vacuumatic, care comanda atat turbo cat si EGR-ul.

marți, 6 august 2013

Motorul nu porneste la rece si la cald, la Logan 1,5 dci.

Dacia Logan, fabricatie 2006 euro 3 1, 5 DCI, cod K9K.


SIMPTOME: Motorul invarte dar nu porneste la rece si la cald, decat daca o ajutam cu spray-ul.

DIAGNOZA: S-au gasit erorile: DF 070= Lipsa sincronizare senzori came si arbore si DF 208= Regulator presiune pompa injectie.

VERIFICARI: S-a verificat regulatorul si s-a gasit OK. Urmarind parametrii si citind presiunea in rampa, am gasit Prampa= 120 Bari la pornire.

CONCLUZII: In acest caz, neavand posibilitatea de a citi corectiile pe injectoare la pornire si in ralanti, am dedus prin citirea presiunii mici din rampa injectoarelor ca problema noastra este un injector sau posibil mai multe.

OBSERVATII: Daca avem numai un injector, care refuleaza presiunea pe retur, va avea ca efect scaderea presiunii din rampa sub 200 bari ( conditia de pornire ). Eroarea DF 070 se genereaza, deoarece pornirea motorului este intarziata sau are loc daca ajutam cu spray-ul. Senzorul de la came in cazul nostru, este pe pinionul de la pompa de injectie.

luni, 5 august 2013

Motorul se opreste in turatie, la Fiat Ducato 2.3 D JTD.

Fiat Ducato, fabricatie 2006, 2,3 l, 81 KW, cod F1AE0481D.


SIMPTOME: Motorul porneste bine, dar daca acceleram rapid si fara sarcina, motorul se opreste.

DIAGNOZA: S-a gasit eroarea P0089= Regulator presiune defect mecanic.

VERIFICARI: S-a verificat regulatorul de presiune de pe pompa CR si s-a gasit OK. La masurarea presiunii pompei de prealimentare combustibil (inainte de filtru), am gasit o presiune mai mica cu 1 bar, fata de cea admisa.

CONCLUZII: Pompa de prealimentare combustibil este defecta.

OBSERVATII: Inainte de a inlocui pompa, vom curati sita de la sorbul ei si eventual rezervorul de alimentare, fara a uita sa inlocuim si filtrul de motorina.

vineri, 2 august 2013

Oprirea motorului din mers, la Renault Master 2,5 DCI.

Renault Master 2, fabricatie 2002, 2,5 l DCI, 85 KW, cod G9U 720.


SIMPTOME: La cald T apa= 80 grade, in sarcina cand se tureaza, motorul se opreste.

DIAGNOZA: S-a gasit eroarea DF 001= Senzor temperatura apa, DF 208= Regulator presiune combustibil pe pompa CR.

VERIFICARI: S-au verificat parametrii pe motor iar citirea sondei de apa indica 200 grade. Regulatorul de presiune s-a gasit OK, dar totusi s-a curatit. Urmarind corectiile pe returul injectoarelor, s-a observat ca injectorul de la cilindrul 4 este la limita bunei functionari.

CONCLUZII: Sonda de apa defecta. La injectorul nr. 4 va trebui sa intervenim si sa-l reparam.

OBSERVATII: In cazul nostru, este vorba doar de un injector cu probleme, dar cand avem cazuri cu cel putin 2 injectoare, este indicat sa le verificam pe toate patru, pe un banc de injectoare

joi, 1 august 2013

Lipsa putere si fum negru, la Opel Astra G 2,0 D DTI.

Opel Astra 2,0 l, fabricatie 2001, 74 KW, cod Y20DTH.


SIMPTOME: Lipsa de putere in sarcina iar la accelerarea in gol scoate fum negru.

DIAGNOZA: S-a gasit eroarea P0105= Senzor MAP, presiunea in admisie.

VERIFICARI: S-a verificat alimentarea senzorului( U= 5V) si s-a gasit OK.

CONCLUZII: Senzor MAP defect.

OBSERVATII: Acest senzor, citeste presiunea turbo dupa intercooler.