vineri, 12 iulie 2013

Eroarea P 1590 si limitarea puterii la VW T 5 2,5 TDI PD

VW T5 2,5 TDI-PD, fabricatie 2007, cod PBC, 128 KW.


SIMPTOME: Limitarea puterii in sarcina cu intermitenta.

DIAGNOZA: S-a gasit eroaarea P 1590= Senzor control diferenta de presiune evacuare.

VERIFICARI: S-au verificat parametrii motorului, corectia injectoarelor si presiunea pe turbo si totul a fost OK. Cu motorul oprit si cu contactul pus, presiunea turbo citita de senzorul de presiune, aflat pe furtunul gros, dupa intercoler este aceeasi cu senzorul de presiune atmosferica.

CONCLUZII: Diferenta de presiune s-a gasit intermitent pe evacuare, intre presiunea de intrare si presiunea la iesire de pe filtrul de particule, in regim ralanti. Aceasta diferenta de presiune indica gradul de colmatare cu cenusa a filtrului de particule si valoarea ei trebuie sa fie mica, circa 20-30 mb/Hg

OBSERVATII: Sant multe modele auto, care au in softul ECU motor optiunea de regenerare automata a filtrului de particule, dar care sant echipate si cu un rezervor suplimentar de circa 5 l, ce contine un aditiv ADBLUE, care pe langa o pompita are si un injector montat pe filtrul de particule, ce pulverizeaza aditivul pentru o ardere completa a cenusei. Aceasta curatire a filtrului este comandata de ECU motor dupa ce analizeaza informatiile de la senzorii de temperatura, Senzorul de diferenta presiune ( in cazul nostru) si o eventuala sonda Lambda. ATENTIE: cand nu mai este aditiv, nu se mai face regenerarea periclitand viata filtrului dar si pe cel al catalizatorului. Cei 5 l de aditivi sant calculati de fabricant pentru un numar de exemplu 5 regenerari si maxim 160 km pentru modelele mai noi dupa 2003. La modelele mai vechi limita de era de 120 km.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu