marți, 30 iulie 2013

Lipsa putere in turatie si sarcina, la Fiat Ducato 2,2 l,

Fiat Ducato, fabricatie 2006 2,2 l, cod 4HV.


SIMPTOME: Lipsa de putere in turatie si in sarcina

DIAGNOZA: P0100= MAF (Debitmetru de aer)

VERIFICARI: S-a verificat alimentarea debitmetrului in mufa din cablaj si s-a gasit OK.

CONCLUZII: Debitmetrul de aer este defect.

OBSERVATII: La inlocuirea debitmetrului se va verifica si filtrul de aer. Daca acesta contine praf, umezeala sau ulei se va inlocui iar pe viitor la maim 20.000 KM.

luni, 29 iulie 2013

Motorul porneste, se tureaza dar nu sta la ralanti, la Ford Focus 1,8 TDdi.

Ford Focus 1,8 TDdi, fabricatie 2001, 66 KW, cod C9DA.


SIMPTOME: Motorul porneste, se tureaza dar nu sta la ralanti.

DIAGNOZA: S-au gasit erorile: P0149= Eroare avans Pompa Injectie, P0335= Senzor volanta CKP, P1563= ECU pompa injectie, cere oprirea motorului.

VERIFICARI: La citirea parametrilor cu motorul pornit, s-a gasit avansul mare.

CONCLUZII: Stiind ca avansul nu se poate regla la acest tip de pompe ( VP 29,30), s-a verificat distributia si s-a gasit fulia pompei de injectie deplasata cu un dinte.

OBSERVATII: Dupa reglarea corecta a distributiei: blocarea volantei cu un dorn de 14 mmm, montat in locasul senzorului CKP, blocarea axului cu came in spatele lui si blocarea pompei de injectie dupa semnul de fabrica, motorul porneste si se mentine in ralanti.

vineri, 26 iulie 2013

Ralanti instabil la VW Bora 1,6, 16 V.

VW Bora, fabricatie 2003 1,6/16 V, 77 KW, cod BCB.


SIMPTOME: Ralanti instabil si cresterea instantanee a turatiei.

DIAGNOZA: S-a gasit eroarea 16786= Sistem EGR

VERIFICARI: S-a verificat EGR-ul si este OK.

CONCLUZII: EGR-ul era colmatat cu gaze si ulei

OBSERVATII: S-a curatit EGR-ul si dupa ce s-a montat, s-a sters eroarea constatand ca motorul a revenit la o functoinare normala.

miercuri, 24 iulie 2013

Pornire grea la rece, dimineata 25 grade, la Logan 1,5 DCI

Dacia Logan, fabricatie 2008 1,5 DCI, 50 KW, cod K9K700.


SIMPTOME: Pornire foarte grea sau deloc dimineata la rece.

DIAGNOZA: S-a gasit eroarea DF137= Regulator de presiune. Presiunea in rampa este de 120 Bari la pornire ceea ce este isuficient pentru pornire.

VERIFICARI: S-a verificat regulatorul de pe pompa de injectie si a fost OK.

CONCLUZII: Pierderea de presiune in rampa se datoreaza injectoarelor.

OBSERVATII: S-au gasit doua injectoare defecte.

luni, 22 iulie 2013

Eroarea P1248 si motorul este zgomotos fara putere, la Skoda Octavia 1,9 TDI.

Skoda Octavia, fabricatie 2006 1,9 TDI 66 KW, cod ALH.


SIMPTOME: Motorul are zgomotul de avans mare si fara putere in sarcina.

DIAGNOZA: S-a gasit eroarea P 1248 (17656)= Control start injectie.

VERIFICARI: Aceasta eroare, se refera la avansul pompei de injectie, dar mai intai se va verifica injectorul cu senzor, apoi electrovalva de avans. Daca totul este OK, atunci problema este in pompa de injectie.

CONCLUZII: In acest caz s-a sters eroarea, si totul si-a revenit la normal.

OBSERVATII: Explicatia consta in faptul ca autovehiculul a ramas pe rezerva de combustibil, pompa de injectie aspirand toata mizeria din rezervor, avand ca efect blocarea electrovalvei de avans. Dupa descoperirea acestui fapt, s-a alimentat rezervorul cu combustibil, s-a schimbat filtrul de motorina si s-a sters eroarea.

joi, 18 iulie 2013

Eroarea P01268 si lipsa de putere la Sharan 1,9 TDI

VW Sharan, fabricatie 1997 1,9 TDI, 81 KW, cod AFN.


SIMPTOME: Fum si lipsa de putere in treapta mare de viteza.

DIAGNOZA: S-a gasit eroarea P01268= Reglaj debit pompa injectie.

VERIFICARI: S-a verificat tensiunile pe mufa de conexiune a pompei de injectie si sant OK.

CONCLUZII: Cand apare aceasta eroare, se aprinde CHECK-ul in bord si motorul nu mai are putere si mai ales atunci cand temperatura apei creste.

OBSERVATII: In majoritatea cazurilor, aceasta eroare semnifica o defectiune mecanica a pompei de injectie.

miercuri, 17 iulie 2013

Eroarea P 2452 si lipsa de putere, la AUDI A 4 2,0 TDI CR

Audi A 4, fabricatie 2009, TDI 2,0 TDI CR, 88 kw, cod CAGC.


SIMPTOME: Lipsa de putere in sarcina.

DIAGNOZA: S-au gasit erorile: P 2452= senzorul presiune diferentiala, P 2643= filtrul de particule FDP.

VERIFICARI: S-au sters erorile si s-a testat autovehiculul in viteza si in sarcina peste 3000 de turatii.

CONCLUZII: La inceput, erorile au reaparut dar dupa stergerea lor din nou si reluarea testului in sarcina peste 4000 RPM, autovehiculul si-a revenit, n-au mai aparut erori si totul a fost OK.

OBSERVATII: Atunci cand folosim autovehiculele mai mult in mediul urban si la turatii necorespunzatoare, filtrul de particule si catalizatorul se colmateaza cu cenusa, rezultata din gazele arse incomplet. In acest caz, senzorul de presiune diferentiala informeaza ECU motor ca filtrul de particule FDP este imbacsit. Pentru desfundarea FDP-ului, motorul se tureaza in trepta 3-a la turatii de 3500-4500, pe un drum de preferinta in panta.

marți, 16 iulie 2013

Motorul nu porneste si eroarea P0190, la Fiat Doblo 1,9 JTD.

Fiat Doblo 1,9 JTD, fabricatie 2000, 74 KW, cod 182B9.000


SIMPTOME: Motorul invarte dar nu porneste .

DIAGNOZA: S-a gasit eroarea P0190= Senzor presiune combustibil defect.

VERIFICARI: S-a verificat alimentarea acestuia de 5 V in mufa, s-a demontat si s-a gasit curat; s-a montat la loc dar eroarea nu s-a putut sterge.

CONCLUZII: In acest caz, senzorul este defect, fapt dovedit ca eroarea nu s-a sters.

OBSERVATII: La marca Fiat, multe modele se confrunta cu aceasta defectiune a senzorului de presiune.

luni, 15 iulie 2013

Lipsa putere si oprirea din mers, la Fiat Stilo 1,9 D JTD 115.

Fiat Stilo, fabricatie 2004 1,9 JTD, 85 KW, cod 192A1.000.


SIMPTOME: Lipsa de putere si oprirea din mers la turatii peste 3000 RPM.

DIAGNOZA: S-a gasit eroarea P 0191= Senzor presiune combustibil ( din rampa)- performante mici.

VERIFICARI: S-a verificat alimentarea senzorului de presiune in mufa de conexiune (Upin3= 5 V), care este OK si apoi s-a demontat pentru verificarea mizeriei, fapt ce s-a confirmat. S-a curatit atat senzorul cat si rampa de presiune de mizerie si rugina.

CONCLUZII: Senzorul a fost foarte murdar, decalibrandu-l si obtinanad o citire eronata a presiunii din rampa common rail. Dupa curatire, s-a montat senzorul de presiune si s-a verificat motorul in sarcina, fara sa mai apara simptomul de oprire dar si cel de limitare putere.

OBSERVATII: Rugina gasita in senzorul de presiune, se datoreaza apei din motorina care se gaseste frecvent in toate Peco-urile, de aceea recomand inlocuirea filtrelor de motorina mai des.

vineri, 12 iulie 2013

Eroarea P 1590 si limitarea puterii la VW T 5 2,5 TDI PD

VW T5 2,5 TDI-PD, fabricatie 2007, cod PBC, 128 KW.


SIMPTOME: Limitarea puterii in sarcina cu intermitenta.

DIAGNOZA: S-a gasit eroaarea P 1590= Senzor control diferenta de presiune evacuare.

VERIFICARI: S-au verificat parametrii motorului, corectia injectoarelor si presiunea pe turbo si totul a fost OK. Cu motorul oprit si cu contactul pus, presiunea turbo citita de senzorul de presiune, aflat pe furtunul gros, dupa intercoler este aceeasi cu senzorul de presiune atmosferica.

CONCLUZII: Diferenta de presiune s-a gasit intermitent pe evacuare, intre presiunea de intrare si presiunea la iesire de pe filtrul de particule, in regim ralanti. Aceasta diferenta de presiune indica gradul de colmatare cu cenusa a filtrului de particule si valoarea ei trebuie sa fie mica, circa 20-30 mb/Hg

OBSERVATII: Sant multe modele auto, care au in softul ECU motor optiunea de regenerare automata a filtrului de particule, dar care sant echipate si cu un rezervor suplimentar de circa 5 l, ce contine un aditiv ADBLUE, care pe langa o pompita are si un injector montat pe filtrul de particule, ce pulverizeaza aditivul pentru o ardere completa a cenusei. Aceasta curatire a filtrului este comandata de ECU motor dupa ce analizeaza informatiile de la senzorii de temperatura, Senzorul de diferenta presiune ( in cazul nostru) si o eventuala sonda Lambda. ATENTIE: cand nu mai este aditiv, nu se mai face regenerarea periclitand viata filtrului dar si pe cel al catalizatorului. Cei 5 l de aditivi sant calculati de fabricant pentru un numar de exemplu 5 regenerari si maxim 160 km pentru modelele mai noi dupa 2003. La modelele mai vechi limita de era de 120 km.

miercuri, 10 iulie 2013

Motorul se opreste din mers, la Fiat Ducato 2,2 D..

Fiat Ducato 2,2 l, fabricatie 2007, cod 4HV, 74 KW.


SIMPTOME: In timpul mersului, motorul se opreste si apoi porneste greu.

DIAGNOZA: S-a gasit eroarea P 2288= Presiune mare in rampa injectoarelor.

VERIFICARI: Verificand parametrii motorului, s-a constatat ca presiunea mare in rampa se datoreaza senzorului de presiune, care intra in scurt si citirea presiunii este eronata (2200 bari).

CONCLUZII: Presiunea mare din bara common rail, determina ca ECU motor sa blocheze injectia si astfel motorul se opreste.

OBSERVATII: Daca la ralanti, presiunea din rampa injectoarelor creste instantaneu peste 400 bari, atunci ECU motor blocheaza injectia, protejand astfel injectoarele.

marți, 9 iulie 2013

Lipsa putere si fum negru la VW T 5 2,5 TDI PD.

VW T 5 2,5 TDI PD, cod BPC,128 kw.


SIMPTOME: In sarcina, motorul nu are putere si cand se accelereaza scoate fum, mai ales cand se schimba treptele de viteza.

DIAGNOZA: S-au gasit erorile: P0473= senzor evacuare presiune inalta, P0113= senzor temperatura aer, P0238= senzor suprapresiune semnal mare.

VERIFICARI: S-a verificat presiunea turbo si s-a constatat ca presiunea era zero, deci nu se putea citi nici presiunes atmosferica. S-a verificat si alimentarea senzorului in mufa: Upin 3= 5 V si este OK.

CONCLUZII: Senzorul de presiune este defect. Acest senzor, are un rol important deoarece informeaza ECU motor despre presiunea de supraincarcare si comanda turbo.

OBSERVATII: Defectarea senzorului de presiune turbo, conduce la cresterea consumului, infundarea catalizatorului, lipsa de putere, dar si blocarea turbosuflantei.

luni, 8 iulie 2013

Motorul nu se mai tureaza si se opreste din mers, la Ford Fiesta 1,4 TDCI.

Ford Fiesta 1,4 tdci, fabricatie 2002, cod F6JA, 50kw.


SIMPTOME: Motorul nu se mai tureaza in sarcina si cateodata se opreste din mers.

DIAGNOZA: S-au gasit erorile: P0001= Regulator presiune combustibil, P0401= EGR, P0263= Injector 1 si P0269= Injector 3.

VERIFICARI: S-a verificat pierderea de combustibil pe retur la injectoarele 1 si 3.

CONCLUZII: Toate injectoarele sant cu probleme, dar mai ales injectoarele 1 si 3 care au pierderi mari pe retur.

OBSERVATII: In acest caz, este recomandat sa se repare toate injectoarele pentru o buna functionare a motorului.

vineri, 5 iulie 2013

Lipsa putere la Opel Vectra B 1,6 L/16 V.

Opel Vectra B 1,6 L/16 V, fabricatie 1996, cod X16XEL, 74 kw.


SIMPTOME: Lipsa de putere in sarcina, intreruperi la ralanti si becul CHECK aprins.

DIAGNOZA: S-a gasit eroarea P0170= Defectiune dozare combustibil si P1405= Senzor valva EGR defect.

VERIFICARI: S-a verificat electrovalva vapori de benzina EVAP, sonda Lambda, EGR-ul, bujiile si presiunea pompei de benzina, dar si filtrul de benzina.

CONCLUZII: In urma verificarilor, s-a constatat: EGR= defect si filtrul de benzina imbacsit. Aceste piese s-au inlocuit si s-au sters erorile, dupa care s-a reinitializat EGR-ul, sonda Lambda cu ajutorul teterului Axone, la functia SETARI.

OBSERVATII: Tot la acest tip de motor, se poate face reinitializarea detonatiilor multiple pe cilindri, ajutand la resetarea calculatorului ECM si imbunatatirea performantele motorului.

joi, 4 iulie 2013

Eroarea P0301 si motorul intrerupe la 0pel Agila 1.0 l.

Opel Agila 1,0 l, fabricatie 2003, cod Z10XE, 43 kw.


SIMPTOME: Motorul porneste bine la rece si dupa circa 20 minute de functionare se comporta ca si cum ar lucra in 2 pistoane, tinand cont ca acest tip de motor are 3 cilindri.

DIAGNOZA: S-au gasit erorile : P0300= Multiple detonatii pe cilindri si P0301= Detonatii pe cilindrul 1.

VERIFICARI: S-au verificat bujiile si s-a constatat uzura lor, urmand ca acestea sa se inlocuiasca.

CONCLUZII: Dupa ce s-au inlocuit bujiile, s-au sters erorile si apoi s-a tinut motorul in functiune. Dupa ce s-a incalzit s-a constatat ca simptomul a ramas acelasi, gasind aceleasi erori. In acest caz am verificat compresia, care era OK.

OBSERVATII: La acest tip de motoare, dupa ce se sterg erorile se va reseta si calculatorul motorului ECM prin procedura deconectarii unei borne de la acumulator, timp de circa 15 minute. Numai asa am scapat de erori si de simptomul de intrerupere al motorului.

miercuri, 3 iulie 2013

Motorul nu porneste la Citroen Jumper 2,2 l.

Citroen Jumper 2,2 l fabricatie 2008, 88 kw, cod 4HU


SIMPTOME: Motorul s-a oprit din mers si nu a mai pornit.

DIAGNOZA: S-a gasit eroarea P 0200= Cablaj defect injectoare si eroarea P 0201= Injectorul 1, circuit electric defect.

VERIFICARI: S-a verificat circuitul injectorului 1 si s-a descoperit mufa topita iar cablajul celor doua fire erau lipite, scurtcircuitand mufa injectorului.

CONCLUZII: Injectorul 1 fiind cu probleme, a incalzit mufa si astfel s-a scurtcircuitat cablajul, comanda injectorului fiind intrerupta dar totodata producand avarie si in calculatorul de injectie, care a blocat instantaneu alimentarea injectoarelor.

OBSERVATII: Dupa ce s-a eliminat scurtcircuitul si s-a inlocuit injectorul, am reusit sa pornim motorul.

marți, 2 iulie 2013

Motorul nu porneste la VW Golf 1,9 SDI

Golf, fabricatie 2000 1,9 SDI, cod AGP, 50 kw.


SIMPTOME: Motorul invarte dar nu porneste, iar pompa de injectie nu creeaza presiune pe injectoare.

DIAGNOZA: In urma diagnozei pe motor, nu s-a putut stabili legatura cu calculatorul ECM. In schimb pe ABS, Airbag-uri si pe Instrumente, s-a conectat testerul. Pe Instrumente (ceasurile de bord), s-au gasit erorile: P01128= Bobina care citeste transductorul din cheie si P01314= Lipsa comunicare Can-Bus cu ECM.

VERIFICARI: S-a verificat alimentarea de pe calculatorul motorului si pe pompa de injectie, care este OK.

CONCLUZII: In final, putem spune ca ECM-ul este defect.

OBSERVATII: Am inlocuit ECM-ul defect, s-a configurat cheia si am pornit motorul.

luni, 1 iulie 2013

Eroare Convertor catalitic la Skoda Fabia 1,2/12 V

Skoda Fabia, fabricatie 2004 1,2/12V, cod BME, 47 kw.


SIMPTOME: Motorul este putin instabil la ralanti si putin lenes in sarcina, iar CHECK-ul sta aprins.

DIAGNOZA: S-a gasit eroarea P 16806= limitele de caracteristici sant depasite pe evacuare. Suspect este catalizatorul.

VERIFICARI: In urma testarii parametrilor motorului, s-a descoperit si detonatii pe toti cilindrii (3 cilindri pe acest motor), deci suspectam in primul rand bujiile.

CONCLUZII: Datorita bujiilor neschimbate in termenul de intretinere (de circa 30.000 km), rulandu-se aproximativ 50.000 km, acestea functioneaza defectuos, apar detonatii pe cilindrii si combustibilul nu arde in totalitate iar gazele nearse se colecteaza in catalizator, producand infundarea acestuia. Aceste fenomene, sant monitorizate de catre sondele lambda ce se afla: una inainte de catalizator si cealalta dupa catalizator.

OBSERVATII: In cazul nostru, se recomanda urgent inlocuirea bujiilor si dupa aceea rularea autoturismului cu motorul in regim turat peste 3000 RPM, pentru eliminarea gazelor nearse din catalizator si totodata curatirea acestuia.