luni, 24 iunie 2013

Ralanti instabil si led-urile in bord aprinse de la EPC si CHECK, la Skoda Fabia 1,4 /16 V.

Skoda Fabia, fabricatie 2002 1,4/16 V, 55 KW, cod BBY.


SIMPTOME: Ralanti instabil, cu variatii mari de turatii si ledurile de avarie motor aprinse.

DIAGNOZA: S-a gasit eroarea P17566= senzorul MAP(presiunea absoluta in admisie), defect.

VERIFICARI: S-a verificat senzorul, alimentarea lui si filtrul de aer.

CONCLUZII: Senzorul MAP este defect.

OBSERVATII: Acest senzor, are rolul de a masura depresiunea in galeria de admisie, dar poate fi derutat si de presiunea pe avacuare sau daca catalizatorul este infundat

Fum negru, ralanti instabil si Check-ul aprins in bord la Logan 1,5 dci.

Dacia Logan, fabricatie 2006, 50 KW, cod K9K 792.


SIMPTOME: Fun negru, ralanti crescut si pornire anevoioasa la cald.

DIAGNOZA: S-a gasit eroarea P0489= Sistem EGR defect.

VERIFICARI: S-a controlat EGR-ul, care era defect (scurt la masa).

CONCLUZII: Inainte de inlocuirea acestuia, s-a efectuat curatirea galeriei de admisie.

OBSERVATII: In conditiile acestea, vom urmari ca dupa circa 40.000 km EGR-ul sa se curete din nou de funingine, iar pentru o lunga functionare se recomanda ca motorul sa se tina mai turat, schimbul de trepte de viteza sa se faca la turatia de 2500-3000 RPM.

Motorul invarte, dar nu porneste la Ford Mondeo 2,0 TDCI, 96 KW

Ford Mondeo, fabricatie 2004, 96 kw, cod FMBA.


SIMPTOME: Motorul nu porneste, se simte ca ar porni chiar o tacaneala de avans timp de 1 secunda si apoi, invarte bine dar fara sa porneasca.

DIAGNOZA: S-au gasit erorile: P0190= Senzor presiune rampa, P0340= Senzor ax came, P2623= Regulator presiune (de pe pompa de injectie).

VERIFICARI: S-au sters erorile si la o noua citire, singura care s-a gasit a fost P0340. S-a verificat senzorul, care se alimenteaza la 5 V si l-am gasit defect.

CONCLUZII: Dupa ce s-a inlocuit senzorul de la axul cu came, motorul a pornit.

OBSERVATII: Lipsa de semnal de la acest senzor, conduce la blocarea alimentarii prin impulsuri la injectoare, crescand astfel presiunea in rampa (peste 400 bari), citita de senzorul de presiune si va bloca in continuare regulatorul de presiune din pompa de injectie conducand astfel la pierderea presiunii din bara. In aceste conditii motorul nu va porni, stiind ca la pornire presiunea trebuie sa fie 200-260 Bari.

duminică, 23 iunie 2013

Eroarea P1335, fum alb si lipsa putere la Opel Vectra B 2,0 D DTI

Opel Vectra B, fabricatie 2000, 74 KW, Y20DTH.


SIMPTOME: Fum alb la pornire si lipsa de putere in sarcina.

DIAGNOZA: Eroarea gasita P1335= senzor volanta CKP defect sau cablaj intrerupt.

VERIFICARI: S-a verificat senzorul si era defect (intrerupt).

CONCLUZII: Autoturismul porneste si fara acest senzor, dar calculatorul pompei de injectie nu poate calcula corect debitul si avansul,daca acesta nu citeste si turatia motorului.

OBSERVATII: Aceste pompe de injectie sant silentioase, ofera si un consum mic de combustibil, dar din pacate sant si defectuoase ( motorina proasta fiind principala cauza).

Trepidatii si motor zgomotos in ralanti, la Opel Omega B 2,0 DTI

Opel Omega B, fabricatie 2000, 74 KW 2,0 l, cod X20DTH


SIMPTOME: Motorul functioneaza zgomotos, avans mare (5 grade), trepidatia se simte in caroserie si pornirea cateodata este mai lunga si greoaie, cu putin fum.

DIAGNOZA: Eroarea gasita este P0725= Lipsa sincronizare intre senzor pompa injectie si senzor volanta CKP.

VERIFICARI: S-a verificat senzorul de la volanta, era OK, dar totusi s-a inlocuit. Motorul functioneaza defectuos in continuare.

CONCLUZII: Lipsa de sincronizare intre cei doi senzori, inseamna ca unul din ei, este decalibrat sau defect. In acest moment putem vorbi despre defectiunea senzorului de turatii din pompa sau ecu pompa de injectie.

OBSERVATII: Este mai usor de inlocuit senzorul de la volanta, decat senzorul de turatie din pompa de injectie VP 44, care nu se poate testa decat pe bancuri speciale Bosch.

Limitarea turatiei si pierderea puterii, la Mercedes Vito, 115 CDI 2,2 L.

Lipsa puterii, la Mercedes Vito, fabricatie 2008, 110 KW, cod motor 646.980.


SIMPTOME: La drum intins, in sarcina motorul nu mai trage si nu se mai tureaza mai mult de 3000 rpm.

DIAGNOZA: S-a gasit eroarea P 2030= Sonda Lambda sau cablaj defect.

VERIFICARI: In momentul verificarii fizice a sondei, s-a gasit cablajul ei avariat datorita caldurii de la galeria de avacuare.

CONCLUZII: In momentul cand unul din firele din cablaj atingea la masa galeriei, informa ecu motor ca evacuarea este blocata si astfel calculatorul limita turatia motorului.

OBSERVATII: Acest tip de motor nu are filtru de particule.