sâmbătă, 28 aprilie 2012

Avans zgomotos, la ralanti si in turatie, la Citroen Jumpy 1,9 D.

Citroen Jumpy, 2000 1,9 D, 51 KW, WJY (DW8B).


SIMPTOME: Ralanti-ul este circa 1000 RPM si avansul "rontaie" in ralanti si in turatie.

DIAGNOZA: S-au gasit erorile P0170= Reglare avans, P1106= Supapa de avans si P1519= Eroare interna ECU motor.

VERIFICARI: Se poate verifica facultativ distributia si avansul pompei de injectie, dar nu este cazul nostru deoarece avem erori de soft in ECU motor.

CONCLUZII: Se va rescrie softul sau se va inlocui ECU motor, adica calculatorul.

OBSERVATII: La rescrierea softului, sansele ca ECU motor sa-si revina sant de 50%.

Pornire greoaie pe timp de vara, la Opel Astra G 1,7 D Turbo.

Opel Astra G,1999 1,7 D Turbo, 50 KW, X17 DT.


SIMPTOME: Pornire grea la rece (15 grade) si la cald (30 grade).

DIAGNOZA: S-a gasit eroarea P0103= Debitmetru de aer, valoare maxima citita.

VERIFICARI: S-a verificat alimentarea U= 12 V, din mufa din cablaj ce alimenteaza debitmetrul de aer si este OK. Urmarind parametrii motorului, s-a mai gasit temperatura aer= -34 grade. Acest senzor, se afla incorporat in debitmetrul de aer.

CONCLUZII: Debitmetrul de aer este defect.

OBSERVATII: Dupa ce scoatem mufa de la debitmetrul de aer, incercam sa pornim motorul si vom observa ca va porni mai usor.

vineri, 27 aprilie 2012

La cald, motorul se opreste din mers, la OPEL Astra H 1,7 D CDTI.

Opel Astra H 1,7 CDTI, 2006, 74 kw, Z17DTH.


SIMPTOME: La cald, motorul se opreste din mers si apoi porneste foarte greu, eventual chiar dupa ce motorul se mai raceste.

DIAGNOZA: Eroarea gasita in FCU motor este P0335= senzorul de pe volanta (CKP) .

VERIFICARI: S-a masurat rezistenta senzorului CKP la cald si nu este OK, deoarece este intrerupt. Valoarea reala fiind R= 600-900 ohmi.

CONCLUZII: Senzorul CKP, este defect.

OBSERVATII: Cand senzorul se incalzeste, rezistenta solenoidului se intrerupe si cand acesta se raceste rezistenta este OK.