marți, 13 martie 2012

Turatia motorului nu depaseste 3500 RPM, lipsa acceleratie si MIL-ul aprins, la Ford Mondeo 2,0 D TDCI.

Ford Mondeo 2,0D TDCI, fabricatie 2004, 96 KW, cod motor FMBA/B.


SIMPTOME: In momentul cand acceleram peste 3500 RPM, se aprinde MIL-ul in bord (becul avertizare "CHECK"), motorul nu are putere in sarcina si acceleratia se limiteaza.

DIAGNOZA: In urma diagnozei, s-a descoprit erorile: P0190= senzor de presiune, circuit defect si P1000= eroare generata in urma stergerii erorilor prezente.

VERIFICARI: S-a verificat senzorul daca se alimenteaza cu 5 V, apoi s-a curatit si s-a montat la loc, urmarind in continuare parametrii pe diagnoza verificand presiunea in bara, care masura 385 Bari/800 RPM.

CONCLUZII: Presiunea de 385 Bari, este prea mare pentru turatia de 800 RPM. Asadar, se va inlocui senzorul.

OBSERVATII: Dupa inlocuirea senzorului pentru ca acesta sa fie recunoscut in sistem, va fi necesar sa parcurgem circa 20 Km cu schimbarea treptelor normal pana in 3000 RPM, dupa care vom putea testa vehiculul si la turatii peste 3000 RPM. Eroarea sistemului generata P1000, se va sterga automat dupa parcurgerea a circa 50 Km.

Eroarea P0314, la Renault Twingo 1,2/16 V.

Renault Twingo 1,2/16 V, fabricatie 2001, 55 KW, cod motor D4F-708.


SIMPTOME: In momentul cand se aprinde in bord becul de avertizare "CHECK", motorul are o trepidatie la ralanti iar in sarcina nu are putere.

DIAGNOZA: In urma diagnozei, s-a gasit eroarea P0314= detonatie cilindru neindentificat, defectiune mecanica.

VERIFICARI: S-au verificat bujiile, care s-au gasit OK (avand 1000 km de functionare) cu exceptia bujiei de la cilindrul 3, care era "afumata". S-a masurat compresia la acest cilindru si s-a gasit-compresie slaba.

CONCLUZII: In acest caz, ne confruntam cu supape arse la cilindrul 3, fapt ce ne obliga la demontarea chiulasei si schimbarea supapelor (recomandarea fiind pentru toate 16 V).

OBSERVATII: Aceasta eroare, se poate sterge doar pentru moment, deoarece ea va reapare in momentul cand senzorul de detonatie (montat pe blocul motor) va simti detonatiile pe cilindrul cu supapele arse.

Eroarea P01262 si lipsa de putere, la Audi A 6 2,5 TDI.

Audi A 6, fabricatie 1998 2,5 TDI, 110 KW, cod motor AFB.


SIMPTOME: Lipsa de putere, eventual fum negru si consum mare.

DIAGNOZA: In urma diagnozei, s-a descoperit erorile: P01262= electrovalva comanda turbo si P00741= comutator frana.

VERIFICARI: Urmarind schema electrica, se observa ca electrovalva si comutatorul de frana nu se alimenteaza cu tensiune U= 12 V, prin siguranta F2= 15 A. Masurand aceasta siguranta, care se afla in tabloul din compartimentul motor, am gasit-o arsa.

CONCLUZII: Aceasta siguranta, este foarte importanta, deoarece alimenteaza cu tensiune EGR-ul si Debitmetrul de aer.

OBSERVATII: Dupa inlocuirea acestei sigurante, motorul va functiona la parametrii normali.