marți, 28 februarie 2012

Ralanti neregulat cu intreruperi si limitarea turatiei in sarcina, la Volvo S 60 2,0 Turbo.

Volvo S 60 2,0 Turbo, fabricatie 2001, 132 KW ,cod motor B5204T5.


SIMPTOME: Ralanti instabil, cu mici detonatii, fara putere in sarcina si limitarea turatiei la 2500 RPM. Aceste simptome, apar impreuna cu intermitente si durate diferite.

DIAGNOZA: In urma diagnozei, s-au gasit erorile P 2134= semnal intermitent senzor acceleratie APP, P 2109= senzor APP.

VERIFICARI: Se va masura tensiunile in mufa scoasa din senzorul pedalei APP fata de masa, si anume: Upin1= 12-14 V si Upin6= 5 V.

CONCLUZII: Daca aceste tensiuni sant OK, atunci vom inlocui pedala de acceleratie, pe care se afla sezorul.

OBSERVATII: Aceasta pedala se poate curati si apoi refacem lipiturile in interiorul ei, dupa ce demontam capacul cu cele 6 olsuruburi, avand astfel sansa de a o repara.

Led-ul "CHECK" aprins, consum mare la Opel Astra G 1,6 L.

Opel Astra G 1,6 L, fabricatie 2003, 62 KW, cod motor Z16SE.


SIMPTOME: Dupa alimentarea cu benzina de la pompa si parcurgerea a circa 20 KM, s-a aprins led-ul de avarie dar fara a afecta buna functionare a motorului.In schimb, s-a observat dupa cateva zile de functionare a autoturismului, cresterea consumului pana la 20%.

DIAGNOZA: In urma diagnozei,s-a descoperit eroarea P 0038= defectiune sonda lambda 2, in aval (dupa catalizator).

VERIFICARI: Pe tester, s-a urmarit parametrii celor doua sonde lambda si s-a depistat ca sonda dupa catalizator nu functiona corect. Cu toate ca la demontare masurand rezistenta ei (R= 4-5 ohmi) pe firele albe, adica intre pinii 1 si 2 din mufa sondei, era OK.

CONCLUZII: Aceasta sonda s-a defectat instantaneu, fiind o coincidenta cu alimentarea de la pompa si se va schimba obligatoriu noua, deoarece de ea depinde consumul, viata lunga a catalizatorului si noxe minime.

OBSERVATII: De cate ori se va schimba una dintre aceste sonde, este indicat sa schimbam si setul de bujii dar numai cu cele indicate de fabrica. Aceste sonde se vor schimba la 80 000-160 000 KM, dupa indicatiile tehnice.

luni, 27 februarie 2012

Eroarea P 1630, la Opel Omega B 2,0D DTI.

Opel Omega B, fabricatie 2011, 2,0D DTI, 74 KW, cod motor X20DTH.


SIMPTOME: Motorul invarte dar nu porneste .

DIAGNOZA: In urma diagnozei, s-a gasit eroarea P 1630= defectiune electrovalva avans, situata pe pompa de injectie tip VP 44 (aflata sub ea).

VERIFICARI: Se masoara tensiunea pe pinul 7 (Upin 7= 12-14 V), in mufa de alimentare a pompei de injectie.

CONCLUZII: Daca avem tensiune pe pinul 7, atunci vom demonta pompa de injectie si se va trimite la reparat, numai pe bancuri speciale tip Bosch.

OBSERVATII: Aceasta pompa de injectie, se poate repara si de persoane avansate care lucreaza in domeniul auto cu profil electronic, urmand ca dupa reparatie sa fie testata pe bancul Bosch.

Eroarea P 2511, la Mercedes E 211, 200 CDI.

Mercedes E 211, fabricatie 2004, E 200 CDI, 90 KW, cod motor 646.951.


SIMPTOME: Lipsa de putere in sarcina, motorul nu se tureaza peste 2500 RPM si ledul " CHECK" sta aprins.

DIAGNOZA: In urma diagnozei, s-a gasit eroarea P 2511= solenoid EGR stanga.

VERIFICARI: Se va masura tensiunea pe pinul 2 din mufa(cu 4 pini), ce alimenteaza solenoidul EGR si care va fi: U(pin 2)= 12-14 V. Aceasta tensiune, se va masura in cablaj, cu mufa scoasa de la EGR.

CONCLUZII: Daca aceasta tensiune este OK, atunci vom demonta EGR-ul, incercand sa-l curatim(adica sa-i deblocam tija supapei intepenita de depuneri).

OBSERVATII: Daca nu putem sa-l deblocam EGR-ul, acesta se va inlocui deoarece are un rol foarte important in recircularea gazelor.

vineri, 3 februarie 2012

Bataie de avans, la VW Passat 1,9 TDI.

VW Passat 1,9 TDI, fabricatie 1994, 66 KW, cod 1Z.


SIMPTOME: In momentul accelerarii, mai ales in sarcina, se aude "tacanitul" bataii de avans si se simte lipsa de putere.

DIAGNOZA: In urma diagnozei, s-a gasit eroarea 00550= controlul startului de injectie.

VERIFICARI: S-a verificat electrovalva de avans prin masurarea solenoidului, R= 12-20 ohmi in mufa de alimentare a pompei cu 3 pini (intre pinul 2 si pinul 3) si senzorul de miscare AC ( R= 80-120 ohmi), ce se afla pe unul din injectoare (injectorul cu fir).

CONCLUZII: Daca aceste masuratori sant OK, atunci se va inlocui electrovalva de avans de pe pompa de injectie.

OBSERVATII: Aceasta electrovalva se poate inlocui numai daca se demonteaza pompa de injectie. Una din cauzele ce pot defecta aceasta electrovalva, poate fi mizeria si apa din motorina.

Motorul nu porneste, la VW Transporter 2,5 D DTI.

VW Transporter 2,5 D DTI, fabricatie 1999, 75 KW, cod ACV.


SIMPTOME: Motorul nu porneste decat cu spray.

DIAGNOZA: In urma diagnozei, s-au gasit erorile: 01268= reglaj cantitate combustibil (electrovalva cantitate motorina sau pompa de injectie) si 17978= motor blocat de imobilizor (codare incorecta intre imobilizor si ECU motor).

VERIFICARI: In urma verificarii alimentarii cu tensiuni pe pompa de injectie, s-a descoperit lipsa tensiunilor ( U=12 V) pe pinii 5 si 10 in mufa A, alimentati de releul EC (K 46). Releul este OK, dar pinul 5 (85) este intrerupt si nu comunica cu pinul 42 al ECU motor, dupa schema electrica din foto.


CONCLUZII: Lipsa de comunicare intre releu si ECU motor, conduce la neactionarea releului K 46 deci si la lipsa tensiunii de 12 V pe pinii A 5, A 10, in mufa de alimentare a pompei de injectie.

OBSERVATII: Dupa refacerea conexiunii, se va urmari daca pe pinul A 8, este alimentat cu tensiunea U= 12 V, atunci cand se pune contactul pe "ON". Daca totul este OK, se vor sterge erorile si apoi vom porni motorul.

joi, 2 februarie 2012

Ralanti instabil si nu se accelereaza in sarcina, la BMW, E 36, 325 TDS.

BMW, E 36, 325 TDS, fabricatie 1999, 105 KW, cod 25 6T 1-L.


SIMPTOME: Pornire usoara, iar dupa cca. 15 minute, ralantiul devine instabil, avand ca efect oprirea motorului sau nu se mai accelereaza in sarcina.

DIAGNOZA: In urma diagnozei, s-a descoperit: eroarea 111= Memorie interna (Eprom), ECU motor si eroarea 47= senzor RPM.

VERIFICARI: S-a verificat senzorul RPM ( de pe volanta) si este OK, iar la cateva incercari de a porni la rece, s-a descoperit ca acumulatorul (12 V) este uzat.

CONCLUZII: In urma verificarilor, s-a ajuns la concluzia ca bateria fiind slaba si incercand sa pornim la rece, in momentul actionarii demarorului (electromotorului), tensiunea in cablaj si mai ales pe ECU motor scade la mai putin de 9 V, ce conduce la resetarea repetata a memoriei deci si la blocarea instantanee a calculatorului ECU motor.

OBSERVATII: In momentul verificarilor, s-a incercat si scoaterea mufei de la debitmetrul de aer, dar fara niciun efect. Mai departe, s-a schimbat acumulatorul (bateria), s-au sters erorile si apoi s-a plimbat vehiculul timp de 30 minute atat in oras cat si in afara, pentru ca memoria sa-si revina odata cu citirea corecta a senzorilor, ce aduc informatii la ECU motor, configurand harta de rezerva a parametrilor motorului din softul ECU.