duminică, 29 ianuarie 2012

Eroarea P1351, la Mercedes Sprinter 312 D.

Sprinter 312 D 2,9 L, fabricatie 1999, 90 KW, cod 602980.


SIMPTOME: Lipsa de putere si scoate fum alb.

DIAGNOZA: In urma diagnozei, s-a gasit eroarea P1351= reglaj inceput alimentare (inceput control injectie).

VERIFICARI: Mai intai se va verifica senzorul cu fir de pe unul din injectoare, care este OK.

CONCLUZII: Mai departe, vom inlocui partea electrica de comanda a pompei de injectie, care monitorizeaza reglajul de debit si avans in functie de turatie.

OBSERVATII: Inlocuirea modulului electric al pomei se va face la un atelier specializat, dupa care se va efectua obligatoriu reglajul debitului si avansului.

luni, 23 ianuarie 2012

Eroarea P0400, la Opel Astra G 2,0 D DTI.

Opel Astra G 2,0 D DTI, fabricatie 2000, 74 KW, cod Y 20 DTH.


SIMPTOME: Motorul nu se tureaza mai mult de cca 3000 RPM, iar pe bord se aprinde becul de avarie "cheita"

DIAGNOZA: In urma diagnozei, s-a gasit eroarea P0400= defectiune critica de sistem, detectand cantitate la limitele extreme, a gazelor recirculate (EGR).

VERIFICARI: S-a verificat comanda prin vacuum a EGR-ului si a TURBOSUFLANTEI, care nu sant OK si verificand depresiunea pe pompa de vacuum, s-a constatat ca pompa nu creeaza vacuum in instalatie.

CONCLUZII: Pompa de vacuum, are un rol important in comanda electrovalvelor din sistemul de recirculare al gazelor, controland puterea motorului, avand ca efect cresterea puterii si reducerea noxelor. Dupa inlocuirea pompei de vacuum, motorul functioneaza la parametrii normali si se tureaza peste 4000 RPM.

OBSERVATII: Depresiunea in circuitul pompei de vacuum se masoara cu aparate speciale si are ca valoare intre 1,5-2 bari.

duminică, 22 ianuarie 2012

Eroarea P0100, la Ford Galaxy 1,9 TDI.

Ford Galaxy 1,9 TDI, fabricatie 1998, 81 KW, cod AFN.


SIMPTOME: Lipsa de putere in sarcina, cateodata fum negru si limitare in turatie.

DIAGNOZA: In urma diagnozei, s-a depistat eroarea P0100= debitmetru de aer.

VERIFICARI: S-a verificat alimentarea cu 12 V pe pinul 2 in mufa debitmetrului de aer si este OK.

CONCLUZII: Debitmetru de aer defect, dar in urma inlocuirii cu altul functional, s-a observat ca avem aceeasi eroare P0100, asadar inseamna ca debitmetrele sant bune iar defectul este in ECU motor (softul calculatorului nu mai recunoaste debitmetrul de aer). Inlocuind ECU motor, vom observa ca va dispare eroarea si motorul va functiona in parametrii normali.

OBSERVATII: La inlocuirea ECU motor, se va tine cont de ECU imobilizor.

Lipsa putere si acceleratie in "suturi", la VW Sharan 1,9 TDI

Sharan 1,9 TDI, fabricatie 1997, 66 KW, cod AHU.


SIMPTOME: Lipsa de putere cu fum negru, cu o mai buna functionare atunci cand se scoate mufa de la debitmetru de aer.

DIAGNOZA: In urma diagnozei, s-a descoperit eroarea P0100= debitmetru de aer.

VERIFICARI: S-a verificat tensiunea de 12 V, pe pinul 2 al debitmetrului de aer atunci cand se pune contactul pe "ON" si este OK (daca nu avem tensiune se va verifica siguranta F14= 15 A).Mai de parte am inlocuit debitmetrul de aer presupus defect cu unul functional si am observat ca eroarea nu a mai aparut si motorul functioneaza corect atat in ralanti cat si in turatie.

CONCLUZII: Debitmetrul de aer, informeaza ECU motor cu privire la volumul de aer aspirat in admisie, pentru care calculatorul regleaza corect debitul de combustibil cerut in functie de turatie. Asadar, in cazul nostru ECU motor nu putea controla debitul la injectie in functie de turatie si sarcina.

OBSERVATII: Aceste debitmetre de aer nu se pot repara ci doar se pot curati numai cu spray ce contine alcool industrial. Pentru prevenirea defectarii acestora, se recomanda inlocuirea filtrelor de aer la timpul recomandat de fabrica.

Bec avertizare "Bujii" si lipsa putere, la VW Sharan 1,9 D TDI.

Sharan 1,9 TDI, fabricatie 1997, 81 KW, cod AFN.


SIMPTOME: In momentul cand se aprinde becul 'Bujii", motorul nu are putere in sarcina, se limiteaza si scoate fum negru pe evacuare iar in ralanti avem o turatie instabila.

DIAGNOZA: In urma diagnozei, s-a gasit eroarea P00741= nesincronizare comutator lampi frana cu comutator BPP (pedala frana), ce apare odata cu samnalizarea becului avertizare "Bujii"

VERIFICARI: S-au verificat cele doua comutatoare pedala frana si sant OK, apoi s-a sters eroarea.

CONCLUZII: Dupa ce s-a sters eroarea, am plecat in probe dar dupa un timp in turatie de 3000 RPM, s-a aprins din nou becul avertizare bujii si eroarea P00741, a aparut din nou. Primul gand ne-a condus catre ECU motor care nu mai recunoaste comutatoarele de pe pedala frana dar analizand si fumul negru pe evacuare, am descoperit ca defectul este in pompa de injectie si anume in partea electrica de comanda.

OBSERVATII: Se poate schimba numai partea de comanda electrica a pompei de injectie fara a demonta pompa dar numai la un atelier specializat in pompe de injectie, deoarece dupa inlocuirea acestui modul electric de comanda, este necesar reglajul de debit combustibil pentru o pornire usoara si putere adecvata in sarcina.

Lipsa putere, la Mercedes Sprinter 310 D.

Sprinter 2,9 l, fabricatie 1998, 75 KW, cod 602980.


SIMPTOME: Lipsa putere in sarcina.

DIAGNOZA: S-a gasit eroarea P1352= senzor inceput admisie (senzor deplasare AC), reprezezentand senzorul cu fir de pe unul din injectoare.

VERIFICARI: Se va verifica valoarea acestui senzor ( cca 100-120 ohmi).

CONCLUZII: Acest injector are un rol foarte important, informand ECU motor despre inceputul ciclului de injectie, iar calculatorul raspunde cu un avans adecvat catre pompa de injectie, sincronizand debitul de combustibil si avansul cu turatia motorului.

OBSERVATII: In momentul inlocuirii acestui injector, se va tine cont de doi factori si anume se va verifica mai intai valoarea electrica a senzorului iar dupa aceea se va testa pe bancul de verificat injectoare.

Motorul invarte, dar nu porneste la Renault Megane 1.5 D DCI.

Renault Megane 2, fabricatie 2005 1,5 DCI,60 KW, K9K722.


SIMPTOME: Motorul invarte, dar nu porneste.

DIAGNOZA: In urma diagnozei, s-a gasit eroarea P0089= regulator presiune, defect macanic (situat pe pompa de inalta presiune CR).

VERIFICARI: S-a demontat regulatorul de pe pompa, s-a curatit bine verificand totodata si solenoidul (5,3 ohmi la 20 grade), dupa care se monteaza la loc.

CONCLUZII: Daca regulatorul de presiune este imbacsit cu mizerie si gome, acesta se va bloca pe deschis si astfel pompa CR, nu va mai face presiune in rampa injectoarelor (presiunea refuland pe retur).

OBSERVATII: In momentul curatirii, se va demonta simeringul si sita de pe regulatorul de presiune, urmarind atent daca pe langa mizerie gasim si pilitura de fier. In urma acestei descoperiri, santem obligati sa schimbam pompa de inalta CR si sa curatim instalatia de alimentare, dupa care vom inlocui si filtrul de combustibil.

duminică, 15 ianuarie 2012

Opel Corsa si ventilatorul de racire.

Opel Corsa C, fabricatie 2001 1,7 D DTI, 55 kw.


SIMPTOME: Cand punem contactul si dorim sa pornim motorul, se actioneaza instantaneu ventilatorul de racire apa motor si care functioneaza continuu iar dupa incalzirea motorului, ceasul care indica temperatura apei nu functioneaza.

DIAGNOZA: Eroarea gasita este P0115= sonda apa defecta, iar cand citim parametrii, gasim temperatura apei de -10 grade.

VERIFICARI: S-a verificat sonda de apa si este OK, apoi s-a verificat cablajul si este OK.

CONCLUZII: Analizand schita electrica, ne dam seama ca defectiunea poate fi in calculatorul ECU motor si anume cablaj de "MASA" intrerupt intre pinul 38 si pinul 45, din mufa notata cu 'M' pe corpul calculatorului. Asadar, se poate spune ca ECU motor este defect deoarece nu citeste sonda de apa, care este foarte importanta pentru buna functionare a motorului.

OBSERVATII: In acest caz, putem inlocui ECU motor sau il putem repara dar nu in interiorul lui ci in cablajul exterior si anume prin conexiunea directa a pinilor 38 si 45 (un strap intre acest pini, stiind ca pinul 38 este conectat la masa). In urma acestei interventii, ventilatorul nu va mai porni iar ceasul ne va indica corect temperatura apei. Pentru alte detalii, trimiteti comentariile dumneavoastra si va voi raspunde gratuit.

duminică, 8 ianuarie 2012

Pornire greoaie, la Opel Astra H 1,7 D CDTI.

Opel Astra H 1,7 D CDTI, fabricatie 2005, cod Z17DTH, 74 KW.


SIMPTOME: In momentul cand motorul porneste usor, functioneaza corect timp de cateva minute, dupa care se opreste instantaneu si pornirea din nou este foarte greoaie.

DIAGNOZA: In urma diagnozei, s-a gasit eroarea P0002= controlul reglarii volumului de combustibil (electrovalva de debit situata pe pompa de inalta presiune).

VERIFICARI: S-a demontat electrovalva de debit, s-a curatit de impuritati si s-a montat la locul ei.

CONCLUZII: Aceasta eroare, poate sa apara si din cauza unui debit mic de motorina, cauzat si de obturarea cu impuritati si apa din filtrul de motorina.

OBSERVATII: Se va inlocui filtrul de motorina, analizand atent la impuritatile existente in motorina ramasa din corpul filtrului. Daca la analiza impuritatilor se va gasi "pilitura", atunci este grav- problema o avem in pompa de inalta presiune. Daca nu gasim "pilitura" si in urma inlocuirii filtrului, defectiunea nu dispare, atunci vom investiga injectoarele (mai intai returul).

Ledul avertizare INCALZIRE BUJII, este permanent aprins, la Skoda Octavia 1, 9 TDI

Skoda Octavia 1,9 TDI, fabricatie 2004, cod AGR, 66 KW.


SIMPTOME: Motorul porneste si functioneaza corect, insa ne ingrijoreaza avaria permanenta in bord.

DIAGNOZA: In urma diagnozei,s-au gasit erorile: P16955= comutator pedala frana si P16983= lipsa comunicare CAN data bus.

VERIFICARI: Mai intai se verifica lampile de STOP, apoi sigurantele F13= 10 A si F43= 10 A, aflate in partea stanga laterala a bordului, langa stalp.

CONCLUZII: Siguranta F43, alimenteaza cu tensiunea 12 V ECU motor, prin comutatorul de frana si comutatorul de pe pedala de ambreiaj, informand calculatorul despre starea vehicului in raport cu sarcina, obtinand astfel o functionare silentioasa a motorului, un debit de motorina reglat corect atat in turatie cat si in ralanti, deci si un consum redus.

OBSERVATII: Dupa schimbarea sigurantelor, se vor sterge erorile.

Limitarea de putere si eroarea P1220, la Opel 2,0 D DTI

Opel Astra G 2,0 D DTI. fabricatie 2001, Y20DTH, 74 KW.


SIMPTOME: In timpul mersului, se aprinde led-ul avarie-CHECK ENGINE si puterea motorului se limiteaza iar daca oprim vehiculul, apoi oprim motorul, dupa care pornim din nou, se observa ca puterea nu mai este limitata iar motorul functioneaza corect.

DIAGNOZA: In urma diagnozei, s-a depistat eroarea P1220= defectiune in controlul reglarii combustibilului sau ECU defect.

VERIFICARI: In timpul testului, s-au verificat parametrii ECU modul pompa (care sant OK), apoi s-a schimbat filtrul de motorina si s-a curatit sorbul din rezervor dupa care s-a sters eroarea.

CONCLUZII: Daca dupa aceste operatii (obligatorii), eroarea va apare din nou, atunci cauza ar putea fi ECU pompa sau ECU motor- probleme de soft.

OBSERVATII: Resoftarea se face in service-uri sau cu personal autorizat. Daca nici cu aceasta operatie nu vom reusi, atunci santem nevoiti sa schmbam pompa de injectie, tinand cont la pompa de schimb ca ultimele doua cifre din cod sa fie aceleasi, daca nu avem posibilitatea de a imperechea ECU pompa cu ECU motor.