sâmbătă, 29 octombrie 2011

Eroarea P0670 si eroarea P 1252, la Audi A 4, 1,6 l.

Audi A 4, fabricatie 1995, 1,6, 74 kw, cod ADP.


SIMPTOME: Motorul, are un ralanti instabil, iar in sarcina o ezitare in momentul accelerarii, cu un demaraj "lenes".

DIAGNOZA: S-au gasit erorile: P0670= potentiometru clapeta de acceleratie, P1252= scurtcircuit la injectorul 4.

VERIFICARI: Verificand ansamblul clapetei de acceleratie, s-a gasit defect senzorul pedalei de acceleratie, iar la injectorul nr. 4, dupa ce acesta s-a masurat (15 ohmi), s-a descoperit la mufa de alimentare a acestuia cablajul deteriorat si anume cele doua fire se atingeau, care datorita faptului ca erau dezizolate, ele produceau scurtcircuitul injectorului.

CONCLUZII: Asadar, cablajul si mufa injectorului s-a izolat cu atentie, iar ansamblul clapetei de acceleratie s-a inlocuit.

OBSERVATII: Ansamblul sau corpul clapetei de acceleratie, contine: senzorul de acceleratie, swich-ul care indica daca clapeta este inchisa si ISC actuator (motorasul care regleaza ralanti-ul) .

joi, 27 octombrie 2011

Lipsa putere si ezitare in sarcina la Audi A 4.

Audi A 4, fabricatie 1995, 1,6 l, 74 kw, cod ADP.


SIMPTOME: Lipsa putere, insotita cu un "tremurat" la ralanti si ezitare de demaraj in sarcina.

DIAGNOZA: S-au gasit urmatoarele erori: P 1252= injectorul 4, scurtcircuit la masa si P 0670= potentiometru clapeta de acceleratie.

VERIFICARI: S-a verificat injectorul si s-a izolat cablajul, care s-a gasit deteriorat, iar la clapeta de acceleratie s-a gasit defecta.

CONCLUZII: S-a inlocuit tot sistemul de acceleratie (clapeta, senzor, motoras), verificandu-se si garnitura de etansare aferenta.
OBSERVATII: La acest tip de clapeta acceleratie, nu se fac reparatii, deoarece ea vine calibrata din fabrica si are rolul de a controla debitul de aer, direct proportional cu debitul de carburant.

luni, 24 octombrie 2011

Eroarea P 0638, la Skoda Fabia.

Skoda Fabia, fabricatie 2002, 1,4l/16V, 55 kw, cod BBY.


SIMPTOME: Motorul se opreste din mers, mai ales cand acceleram in forta.

DIAGNOZA: Am gasit erorile: P 0638= throtter actuator control( control actuator clapeta aer) si P 0118= sonda racire apa, defecta.

VERIFICARI: S-a verificat pompa de benzina si supapa de refulare presiune rampa injectoare, localizata sub caroserie spate dreapta, pe returul rezervorului, masurand presiunea combustibilului, care este OK.

CONCLUZII: Actuatorul clapeta aer admisie, este defect.

OBSERVATII: Acest actuator, contine doi senzori si un motoras actionat la comanda ECU motor, pentru a controla debitul de aer in raport cu debitul de combustibil.De mentionat, este faptul ca si supapa de refulare de pe retur este importanta, deoarece ea mentine presiunea constanta (la circa 3 bari) in rampa injectoarelor.

Eroarea P 0140, la Dacia Logan .

Dacia Logan, fabricatie 2004, 1,4l/16V.


SIMPTOME: Se aprinde pe bord becul de avarie "check engine".

DIAGNOZA: S-a gasit eroarea P 0140, reprezentand sonda lambda, detectand-o ca fara activitate.

VERIFICARI: Dupa descoperirea erorii, s-au verificat parametrii celor doua sonde lambda, amonte si aval, rezultand ca sonda aval (localizata dupa catalizator), este inactiva.

CONCLUZII: Sonda lambda, este defecta si se va inlocui de urgenta.

OBSERVATII: Sondele lambda,au rolul de a masura oxigenul din gazele de evacuare, informand astfel calculatorul motorului, avand rolul ca acesta sa regleze amestecul de carburant, pentru a reduce consumul si noxele le evacuare. Functionarea lor este importanta, deoarece reduc consumul cu circa 15% si ajuta la protectia distrugerii catalizatorului.

duminică, 23 octombrie 2011

Becul avarie, check engine, aprins la Renault Laguna 2001.

Renault Laguna-1,fabricatie 2001, 1,8 l/16 V, 88kw, cod F4P 760.


SIMPTOME: In momentul cand se aprinde MIL-ul (check engine), motorul nu se mai poate accelera din pedala, turatia motorului blocandu-se la circa 1200 rpm, mai ales cand motorul se incalzea bine.

DIAGNOZA: Erorile gasite sant: potentiometru pedala, sistem admisie aer, defectiune catalizator .

VERIFICARI: S-a verificat sistemul admisie aer, pedala de acceleratie, s-au sters erorile si s-a facut o proba in mers a autovehiculului, citind senzorul MAF (debitmetru aer) in turatia de 3000 rpm si totodata s-a urmarit catalizatorul, prin citirea celor doua sonde lambda amonte si aval (inainte si dupa catalizator).

CONCLUZII: Dupa acest test, s-a constatat ca MAF-ul si catalizatorul erau OK, deci defectiunea putea fi in ECU motor sau cu alte cuvinte, soft-ul avea probleme de nu mai recunostea pedala, MAF-ul si sondele lambda.

OBSERVATII: Verificand daca mufa calculatorului se cupla bine, am fost nevoiti sa demontam calculatorul (ECU), ce se afla sub acumulator si parcurgand cativa kilometri, am observat ca nu s-a mai aprins becul de avarie chiar daca motorul era cald si atunci mi-am dat seama ca intradevar problema era in calculator. Montand din nou calculatorul pe caroserie, problema cu pedala si becul de avarie a reaparut din nou. Explicatia este ca in softul calculatorului, modulul elctronic care comanda sau primeste informatii de la senzorii motorului, in momentul cand acesta se incalzeste, i-si ia potential de masa, intrand astfel in "safe mode" si calculatorul se blocheaza, avad ca efect o functionare a motorului de urgenta.

Ventilatoarele de racire apa, la VW Transporter.

VW Transporter, fabricatie 2007, 2,5 D TDI PD, 96 kw, cod AXD.


SIMPTOME: Ventilatorul de racire apa si ventilatorul de racire AC, functioneaza (pe treapta-1) continuu fara oprire, chiar daca contactul cu cheie este "oprit"

DIAGNOZA: Nu s-au gasit erori.

VERIFICARI: S-au controlat sigurantele, s-a resetat ECU motor prin deconectarea unei borne a acumulatorului, fara nicio schimbare in ce privesc ventilatoarele. Investigand mai departe, s-a gasit modulul de comanda (procesorul de racire) al ventilatoarelor, situat in compartimentul motor, sub acumulator.

CONCLUZII: Dupa demontarea procesorului si deconectarea celor 4 mufe, aflate pe acesta, s-a constatat ca ventilatoarele s-au oprit. Cele 4 mufe, reprezinta: alimentare modul= U 30 (tensiune permanenta). alimentare ventilator racire apa, ventilator racire AC, comanda modul procesor. Asadar, acest modul procesor, este defect.

OBSERVATII: Modulul procesor racire, este situat intr-o pozitie neprotejata, unde apa poate ajunge foarte usor, avand ca efect distrugerea lui, ca in cazul de fata.

sâmbătă, 22 octombrie 2011

Lipsa de putere si ezitare in demaraj la Opel Vectra B

Opel Vectra B,fabricatie 1996, 1, 8 l/ 16V, 85 kw, cod X18 XE.


SIMPTOME: Motorul, nu are putere in momentul unui demaraj, ba chiar impiedica inaintarea vehiculului in sarcina.

DIAGNOZA: S-a gasit eroarea MAF (debitmetru de aer).

VERIFICARI: S-a gasit debitmetrul de aer bun, conexiunile din cablaj cu ECU motor au fost OK, iar tensiunile din mufa debitmetrului s-au masurat intocmai dupa schema electrica, dupa cum urmeaza: pinul 3 si masa= 12 V sau pinul 3 si pinul 1= 12 V.

CONCLUZII: Debitmetrul de aer, este bun, cablajul deasemeni este OK, asadar banuim ca singurul cu probleme este ECU motor, care are dreptul de a nu recunoaste unul sau mai multi dintre senzorii aflati pe motor, (in cazul nostru- MAF) . Inainte de aceasta decizie, ar fi bine daca vom verifica si Catalizatorul, care daca este "infundat" ne va influenta negativ citirea corecta a debitmetrului de aer (MAF) .

OBSERVATII: In acest caz, avem doua variante de reparatii si anume : ori resoftam calculatorul motorului, ori schimbam calculatorul si totodata imobilizatorul (cititorul de pe contact si cipul din cheie).

Bec avarie EPC, la GOLF 4

VW, Golf 4, fabricatie 2002, 1, 6/16 V, cod ADZ.


SIMPTOME: Motorul functioneaza bine, dar pe ceasurile de bord se aprinde becul de avarie EPC, in timpul rularii autoturismului.

DIAGNOZA: In urma diagnozei, s-a descoperit eroarea "senzor pedala frana", iar la citirea statusurilor s-a gasit blocat, senzorul de ambreiaj.

VERIFICARI: S-a verificat "stopul" pe frana, care nu functiona si deasemeni becurile pe stopul de frana erau arse iar senzorul (swich-ul) de la ambreiaj, nu functiona.

CONCLUZII: Cele doua swich-uri de pe stop frana si ambreiaj, erau defecte.

OBSERVATII: Aceste swich-uri mai sus mentionate, sant foarte importante in functionarea corecta a motorului, avand rolul de a informa ECU (calculatorul) despre starea motorului in momentul franarii si momentul schimbarii treptelor de viteza, rezultand o scadere a amestecului de combustibil-aer, deci si o scadere a turatiei, avand ca efect o reducere de carburant dar si o ardere completa fara detonatii, beneficiind de un mers silentios al motorului in sarcina.

joi, 20 octombrie 2011

Motorul nu porneste la Ford Tranzit 2, 0 l.

Ford Tranzit 2, 0 l, fabricatie 2001, 74 kw, cod ABFA.


SIMPTOME: Motorul nu porneste, iar in bord nu se aprinde MIL-ul si rezistenta de la bujii.

DIAGNOZA: Nu s-a putut face conexiunea intre Tester si ECU motor, deci este posibil ca acesta sa nu se alimenteze.

VERIFICARI: S-a verificat mai intai, alimentarea calculatorului, apoi functionarea pompei de alimentare din rezervor, prin masurarea sigurantelor si a releelor.

CONCLUZII: S-a gasit arsa sigranta F 21=20 A, situata in tabloul de sigurante din compartimentul motor.

OBSERVATII: Sigranta F 21 (20 A), alimenteaza ECU motor iar F 22(20 A), alimenteaza releul pompei de alimentare combustibil.

Eroarea P 0089, la Iveco Daily, 2.3 l.

Iveco Daily, 2, 3 l, fabricatie 2007, 71 kw.


SIMPTOME: Motorul se opreste din mers, din ce in ce mai des, iar pe bord se aprinde avaria "injector"

DIAGNOZA: In urma diagnozei, s-a gasit eroarea P 0089= Regulator presiune, defectiune mecanica si eroarea P 0081= monitorizare presiune sina .

VERIFICARI: S-a demontat regulatorul de presiune, de pe Pompa de inalta presiune, s-a verificat electric si s-a curatit de mizerie, observand totodata urme de apa, fiind astfel obligati sa curatim instalatia de alimentare de la rezervor la injectoare, inclusiv senzorul de presiune, inlocuind prioritar filtrul de motorina.

CONCLUZII: Apa din motorina ajunsa in filtru, se imbiba si "umfla" celulele din filtru, blocand trecerea sub presiune, de la pompa de alimentare la pompa de inalta presiune, provocand instabilitate si diferente de presiune in rampa common rail, citite de catre senzorul de presiune, care informeaza mai departe calculatorul motorului. Deci cand ECU MOTOR, primeste informatii de avarie in afara parametrilor reali, acesta poate decide blocarea sistemului de injectie, deci oprirea instantanee a motorului

OBSERVATII: Este preferabil, sa mentinem o curatenie absoluta in sistemul de injectie, cu o schimbare planificata a filtrului de motorina, decat sa recurgem la metode chimice de curatire cu "aditivi".

marți, 11 octombrie 2011

Motorul nu porneste la Mercedes ML 270

Mercedes ML 270,fabricatie 2000, 2, 7 l, 120 kw, cod motor 612.963


SIMPTOME: Motorul s-a oprit din mers, la o viteza de cca. 60 km/h, dupa o distanta de cativa km de Peco, unde s-a facut plinul la rezervor.

DIAGNOZA: Erorile gasite cu Testerul, se refereau la presiunea mica din bara common rail si anume: P1187=Regulator sina presiune, P0105=senzor presiune.

VERIFICARI: S-a verificat daca Pompa de inalta presiune se alimenteaza

de catre pompa de prealimentare, asezata in fata motorului si actionata de arborele cu came. Deasemenea, s-a verificat daca filtrul de motorina este curat dupa care s-a masurat tensiunea de 5 V, cu care se alimenteaza senzorul de presiune din bara common rail. CONCLUZII: In urma acestor vetificari, s-a constatat ca Pompa de inalta presiune este defecta. S-a demontat de pe blocul motor si studiind-o cu atentie s-a descoperit ca aceasta avea span in orificiile, unde se monteaza conductele de alimentare.

OBSERVATII: In aceste cazuri, este obligatoriu sa curatam intrega instalatie de la rezervor pana la injectoare, inclusiv rezervorul, care in prealabil s-a golit si s-a alimentat cu alta motorina curata.Nu uitati, regula de baza in sistemul de injectie common rail, este curatenia.

Ezitare in accelerare si lipsa de putere la Alfa Romeo 1,9 jtd

Alfa Romeo, fabricatie 2000, 1,9 D JTD , 77 KW, cod motor AR 323. 02.


SIMPTOME: Cand se accelereaza in sarcina, motorul are o ezitare, o piedica in demarare si bineinteles lipsa de putere-aceste simptome nu erau frecvente, dar care totusi deranjau in exploatarea autovehicului.

DIAGNOZA: In urma diagnozei, s-au depistat urmatoarele erori: MAF (debitmetru de aer) si EGR-ul.

VERIFICARI: S-au verificat parametrii de functionare ai motorului: MAF= 350-420 mm/Hg (in ralanti si in turatie); presiunea turbo= 1000-1600 mbari (in ralanti si in turatie); s-a verificat filtrul de aer si tensiunile in mufa MAF- pinul 2= 12 V, pinul 4= 5 V.

CONCLUZII: S-a gasit filtrul de aer schimbat,tensiunile din mufa corecte si debitmetru curat. Asadar s-a ajuns la concluzia ca debitmetru este defect.

OBSERVATII: In unele cazuri, se recomanda sa se verifice si catalizatorul, mai ales cand motorul nu trage bine sau acesta se opreste instantaneu, deoarece acesta fiind asezat pe evacuare poate obtura eliminarea gazelor, avand ca efect o aspiratie slaba pe admisie, deci o citire cu un volum mic de aer (pacalindu-ne astfel ca MAF-ul este defect).

duminică, 9 octombrie 2011

Pornire grea, cu motorul cald la Citroen.

Citroen C5, fabricatie 2006, 100kw cod motor RHR.


SIMPTOME: Porneste greu la cald, scoate fum negru.

DIAGNOZA: In timpul vizualizarii parametrilor, s-a observat ca electrovalva EGR era blocata pe inchis cu un procent de 10%, fata de o deschidere de 51% in turatia de 850 RPM (deschidere setata de fabricant), iar in turatie nu exista nici o schimbare.

VERIFICARI: S-a facut testul de vacuum, pe electrovalva EGR, descoperind ca iesirea acesteia era blocata mecanic, cu toate ca din punct de vedere electric ea avea o rezistenta de 16 ohmi, identica cu valoarea data de febricant.

CONCLUZII: EGR-ul nu lucreaza nici in ralanti si nici in turatie, deci se recomanda schimbarea electrovalvei EGR.

OBSERVATII: EGR-ul este un sistem important, deoarece o parte din gazele nearse din evacuare vor fi conduse din nou in admisie, avand ca efect noxe mici, consum redus si un ralanti regulat.

sâmbătă, 8 octombrie 2011

Ponire grea la Volvo 1,9 DTurbo

Volvo V40 1,9 DTurbo, fabricatie 2001, 75 kw, cod D4192 T4


SIMPTOME: Motorul porneste greu sau deloc, dupa ce acesta se incalzeste.

DIAGNOZA: Nu s-a gasit niciun cod de avarie, dar dupa ce s-au urmarit parametrii, s-a depistat o anomalie in pompa de inalta (common rail), care nu facea presiune in timpul cand se invartea motorul la automat.

VERIFICARI: S-au verificat: senzorul de presiune din bara, regulatorul de presiune- si s-au gasit OK. In timpul "invartirii" motorului, s-a monitorizat presiunea in sina (bara de presiune), care nu depasea 80 bari, cu toate ca injectoarele erau bune (acestea nu deschideau pe retur).

CONCLUZII: Pompa de inalta-CR 3 Bosch, este defecta.

OBSERVATII: Tipul de pompa este CR-3, un model de pompa mai complex si mai scump, care necesita o investigatie mai atenta fata de celelalte modele, avand in constructia ei si o pompa de vacuum, pentru a aspira motorina din rezervor. Aceasta pompa va alimenta bara de presiune a injectoarelor cu minim 200 bari.

miercuri, 5 octombrie 2011

Turatia motorului nu depaseste 4000 RPM, in gol si in sarcina la Opel

OPEL ASTRA G 1,7 DTI, fabricatie 2001, cod motor Y17DT, 55 KW


SIMPTOME: Lipsa de putere si ezitare in momentul demarajului

DIAGNOZA: Erori in sistem, care nu se pot sterge si anume: P1125=electrosupapa presiune turbo, P0400=EGR (voltaj mic), P1625=releu principal.

VERIFICARI: S-a urmarit pe schita electrica, legatura intre aceste erori si s-a stabilit ca releul de alimentare al ECU motor (pozitionat in tabloul cu relee, din compartimentul motor), nu este actionat de acesta in momentul cand cheia este pe "ON", pentru alimentarea electrosupapei EGR si a electrosupapei TC(turbocharger). Mentionam ca aceasta functie de alimentare, o are numai calculatorul motorului(ECM).

CONCLUZII: In urma acestor investigatii, s-a constatat ca ECU motor este defect, chiar daca motorul porneste usor si putem folosi autoturismul, fara siguranta parametrilor standard. Lipsa puterii, este un factor principal de luat in seama, deoarece motorul are un randament scazut, o uzura si un consum mai mare dar si o nesiguranta in momentul depasirii autoturismelor.

OBSERVATII: Discutand cu clientul meu, mi-a povestit ca i s-a schimbat ECU motor la alt service si tot acelasi simptom avea, fara nici o schimbare. Atunci am verificat din nou cablajul si am ajuns la aceeasi concluzie: ECU motor defect. Acest calculator cu probleme, il putem asemana cu un om care a suferit o paralizie si nu mai are functiile de comunicare normale.